دستگیری 33 قمارباز در بلخ

© Sputnikدستگیری 33 قمارباز در بلخ
دستگیری 33 قمارباز در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از یک قمارخانه در مزار شریف 33 تن توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

ترور معاون پاسپورت فرماندهی پولیس بلخ همراه با برادرش - اسپوتنیک افغانستان
ترور معاون پاسپورت فرماندهی پولیس بلخ همراه با برادرش
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال محمد اکرم سامح فرمانده پولیس ولایت بلخ می گوید، که نیروهای امنیتی 33 تن را از یک قمارخانه از مزارشریف بازداشت کرده اند.

به گفتۀ فرمانده پولیس بلخ، این قمارخانه مربوط یکی از زوزمندان محلی ولایت بلخ است و در جنوب مزارشریف موقعیت دارد.

او می‌افزاید، که شماری از این افراد بازداشت شده اعضای گروه‌های مسلح غیرقانونی در بلخ استند که به جرم‌های گوناگون بازداشت شده‌اند.

او می‌‎گوید:- "یک قطعه چهل‌نفری به پشتیبانی ما از مرکز آمده بود، مشترکأ ما عملیات خود را آغاز کردیم که یک تعداد دستگیر شدند".

او در ادامه افزود:- "شماری از اینها راهی زندان شدند و پیگرد متباقی هم ادامه دارد و روز جمعه هم ما شماری را دستگیر کردیم".

فرمانده پولیس بلخ می‌گوید، که هم اکنون 21 گروه مسلح غیرقانونی در این ولایت فعالیت دارند که از این میان دو گروه آنان شناسایی و بازداشت شده‌اند.

جنرال محمداکرم سامح، از شمار افرادی‌که در این گروپ‌ها استند نام نمی‌برد، اما می‌گوید، که تلاش‌ها برای شناسایی و بازداشت دیگر گروپ های مسلح غیرقانونی جریان دارد:- "در سطح ولایت 21 گروه را ما تثبیت کردیم که از این میان 2 گروه فراری شدند از کشور خارج شدند".

وی می‌افزاید:- "3 گروه به کابل فرار کردند که ما ریاست تحقیقات جنایی را در میان گذاشتیم که آنها در کابل مورد پیگرد قرار بگیرند، 2 گروه دستگیر و راهی زندان شدند و کار برای دستگیری دیگران دوام دارد".

در این میان، باشنده‌گان مزارشریف می‌گویند از شش ماه به اینسو است که امنیت نسبی این شهر از سوی مردان تفنگدار ناشناس به چالش کشیده شده است.

ذبیح‌الله، باشندۀ مزارشریف در این باره گفت:- "ما پیش از این خوش بودیم از این‌‎که در شهر مزارشریف در یک فضای امن و مناسب زندگی می‌کردیم که متأسفانه همین فضای مناسب ناامن شده است".

یادآوری می کنیم، که ولایت بلخ یکی از ولایت های نسبتا امن افغانستان است، اما در این اواخر میزان ترور در این ولایت زیاد شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала