دوترته به قتل هزاران تن اعتراف کرد

© REUTERS / Lean Daval Jrدوترته به قتل هزاران تن اعتراف کرد
دوترته به قتل هزاران تن اعتراف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فیلیپین به قتل هزاران تن از هموطنان اش اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از South China Morning Post، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین اعتراف کرد که در جریان جنگ علیه مواد مخدر در کشور، بیش از هزار تن را بدون برگزاری محاکمه، به مرگ محکوم کرده است. وی قتل بدون محاکمه را یگانه گناه خود عنوان نمود.

دوترته خطاب به مخالفین خود گفت: «گناه من چی است؟ مگر من یک پزو (واحد پول فیلیپین) را هم دزدیده ام؟ یگانه گناه من — قتل بدون محاکمه است.»

به گفته نشریه متذکره، فعالان حقوق بشر سخنان رئیس جمهور را به عنوان اعتراف تفسیر کردند.

این در حالی است که رئیس جمهور فیلیپین پیش از این نیز گفته بود که در جریان جنگ علیه مواد مخدر در کشور یک سلسله قتل ها بدون محاکمه انجام شده است، اما دست داشتن خود و حکومت فیلیپین را در این کشتار به شدت رد کرده بود.

هاری روکه، سخنگوی رئیس جمهور فیلیپین میگوید که  رئیس جمهور دوترته شوخی کرده است و نباید سخنان وی را حقیقت محسوب کرد.

رودریگو دوترته در ادامه سخنان خود گفته که قصد ندارد مبارزه علیه مواد مخدر را متوقف نمایند: «این جنگ پایان نخواهد یافت. قسمیکه پیشتر نیز گفته بودم، من آماده هستم زندگی خود را، ریاست جمهوری را در این راه از دست بدهم.»

یادآوری می کنیم، که پیش از این دوترته دستور از بین بردن موترهای لوکس و موتور سیکلیت های لوکس به ارزش ۴ میلیون دالر را داده بود که همه آنها توسط بلدوزر در پیش چشمان دوترته و مردم از بین برده شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала