آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی افغانستان

© Photo / Independent Election Commission of Afghanistan / Independent Election Commission of Afghanistanآغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی افغانستان
آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی ‌های افغانستان و طرفداران آنان امروز آغاز و به مدت 20 روز ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور غنی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات را از سمتش برکنار کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور غنی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات را از سمتش برکنار کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ویب سایت کمیسیون انتخابات افغانستان، بر اساس جدول زمانی روند برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی های افغانستان که توسط کمیسیون مستقل انتخابات این کشور اعلام شده است، نامزدان انتخابات پارلمانی این کشور از امروز جمعه به مدت 20 روز اجازه دارند تا فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کنند.

حفیظ الله هاشمی، سخنگوی این کمیسیون دیروز در یک نشست خبری نسبت به هر گونه نقض قوانین انتخاباتی توسط کاندیداها هشدار داده و اظهار داشت: کاندیداها نباید اقداماتی در راستای افزایش اختلافات قومی انجام دهند یا پوسترها و بنرهای خود را در مکان‌های ممنوعه نصب کنند.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی درباره سوءاستفاده از منابع دولتی در جریان تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد: دولت اجازه نخواهد داد که کسی از منابع دولت سوءاستفاده کند.

هاشمی در نشست خبری خود نیز گفته بود:- "بر اساس قانون انتخابات این کشور، هزینه تبلیغات انتخاباتی نظر به شمار رأی‌دهندگان، مساحت و موقعیت حوزه‌های انتخاباتی مشخص شده است. کابل بالاترین هزینه و لوگر پایین‌ترین هزینه را در میان تمامی حوزه‌های انتخاباتی به خود اختصاص داده‌اند".

یادآوری می کنیم، که 23 روز دیگر به برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان باقی مانده است، اما جریان چند ماه اخیر، چندین نامزد این انتخابات هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала