رقابت‌های انتخابات پارلمانی در افغانستان از جمعه آغاز می‌شود

© Photo / IEC FBرقابت‌های انتخابات پارلمانی در افغانستان از جمعه آغاز می‌شود
رقابت‌های انتخابات پارلمانی در افغانستان از جمعه آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس تقویم انتخابات افغانستان، نامزدان انتخابات پارلمانی این کشور از فردا جمعه به مدت 20 روز اجازه دارند تا رقابت‌های خود را آغاز کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که یک روز به آغاز رقابت‌های انتخابات پارلمانی افغانستان مانده است همچنان ائتلاف بزرگ ملی افغانستان به برگزاری انتخابات با استفاده از فناوری "بیومتریک" تاکید دارد.

استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات

فضل‌الرحمان اوریا، سخنگوی این ائتلاف به "ماندگار" گفت که دولت افغانستان متعهد شده که انتخابات با استفاده از فناوری بیومتریک صورت خواهد گرفت و تاکید کرد درصورت عدم استفاده از این فناوری در افغانستان "انتصابات" صورت خواهد گرفت و ائتلاف برابر این اقدام ایستادگی خواهند کرد.
وی هشدارد داد: چنانچه در انتخابات از این فناوری استفاده نشود "نافرمانی‌های مدنی ادامه خواهد یافت و اجازه نخواهیم داد که مردم افغانستان بار دیگر شاهد یک انتخابات مملو از تقلب باشند".
عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان نیز در واکنش به این اظهارات بزرگترین جریان اپوزیسیون حکومت وحدت ملی گفت: بدون شک خواسته‌های احزاب و جریان‌های سیاسی در زمان برگزاری انتخابات فراهم خواهد شد و از این جهت هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی ضمن تاکید بر آغاز رقابت‌های انتخاباتی از فردا اظهارداشت که برای ولایت کابل 803 نفر نامزد شده‌اند که از این شمار 684 نفر مرد و 119 نفر نیز زن هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала