تماس تلفنی ولادیمیر پوتین و بشار اسد

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر تماس تلفنی ولادیمیر پوتین و بشار اسد
تماس تلفنی ولادیمیر پوتین و بشار اسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه با بشار اسد همتای سوری خود تماس تلفنی برقرار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رئیس جمهور سوریه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، با همتای سوری خود درباره تحویل سیستم راکتی ضد هوایی S-300 به دمشق تماس تلفنی برقرار کرد.
رئیس جمهور روسیه امروز ضمن تماس تلفنی با همتای سوری خود تأکید کرد که مسکو به زودی سیستم راکتی S-300 رادر اختیار دمشق قرار خواهد داد.
رؤسای جمهور روسیه و سوریه در جریان این گفت‌وگو اخرین تحولات اوضاع سیاسی سوریه و توافق ادلب و چگونگی اجرای آن را بررسی کردند.
پیشتر وزارت دفاع روسیه اطلاع داده است که 17 سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با طیارۀ روسی ایل — 20 که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این طیاره با 15 تن خدمه پرواز در فاصله 35 کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت. 

ارزیابی پنتاگون از اقدامات روسیه و ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی پنتاگون از اقدامات مشترک روسیه و ترکیه در سوریه

چنانکه در وزارت دفاع روسیه گفته اند، در عین زمان چهار جنگندۀ اف — 16 اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام می‌دادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب می‌شد.
در وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته اند که طیارۀ‌های اسرائیلی قصداً در منطقه لاذقیه وضعیت خطرناک ایجاد نمودند، ابزارهای کنترول هوایی اسرائیل از قبل طیارۀ ایل — 20 را دیده بودند، زیرا طیارۀ مذکور در حال فرود آمدن بود.
علاوه بر این، اسرائیل از انجام عملیات هوایی در منطقه لاذقیه به فرماندهی نیروهای روسی در سوریه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه این اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل را یک اقدامت خصمانه خوانده است و به خود حق انجام اقدامات بالمثل را داده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала