گرسنگی جهان عرب را تهدید می کند

© AFP 2023 / Abdel Rahman Abdallahگرسنگی جهان عرب را تهدید می کند
گرسنگی جهان عرب را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یمن در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد، زیرا وضعیت دسترسی به غذا دراین کشور در هفته های اخیر به شدت کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری " شینهوا" مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل روز گذشته در نشست شورای امنیت تاکید کرد: به زودی در یمن به نقطه ای بدون بازگشت می رسیم که نمی توان از تلفات بیشمار انسانی ناشی از قحطی در کشور جلوگیری کرد.
وی با هشدار در خصوص وضعیت اسفبار هفته های گذشته یمن تاکید کرد سازمان ملل متحد در شرف شکست در جنگ علیه قحطی در یمن است.
این در حالی است که سازمان غیردولتی موسوم به نجات کودکان هشدار داد بیش از پنج میلیون کودک در یمن به علت گرسنگی، با خطر از دست دادن جان خود مواجه هستند.
به گفته معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، یمن، در حال حاضر با بدترین بحران انسانی در جهان دست و پنجه نرم می کند. در یمن، بیش از 22 میلیون نفر به کمک نیاز دارند. این در حالی است که هشت میلیون نفر در این کشور در ناامنی شدید غذایی به سر می برند و معنی آن این است که نمی دانند غذای بعدی آنها چه زمانی خواهد بود.
اواخر ماه جولای سال روان، مهدی آل — مشات، رئیس شورای شیعیان یمن با ارسال تلگراف به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از وی در خواست کرد که برای پایان جنگ داخلی در این کشور کمک کند. او از روسیه خواست تا از نفوذ بین المللی خود برای جلوگیری از تجاوز و لغو محاصره و برقراری امنیت و ثبات دراین کشور مساعدت کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала