روسیه حریم هوائی و بحری شرق مدیترانه را مسدود اعلام کرد

© Sputnik / Vitaliy Ankovروسیه حریم هوائی و بحری شرق مدیترانه را مسدود اعلام کرد
روسیه حریم هوائی و بحری شرق مدیترانه را مسدود اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدای طیارات روسیه خواب را از چشم اسرائیلی ها در غرب آسیا ربود.

اولین واکنش نظامی روسیه پس از سقوط طیاره اکتشافی نظامی اش بر فراز سوریه.
روسیه از بسته شدن حریم هوایی و بحری چند منطقه در آب های بین المللی در شرق بحیره مدیترانه به روی کشتی های که نزدیک سوریه و قبرس و لبنان فعالیت می کنند خبر داد. علت این اقدام، اجرای رزمایش دریایی اعلام شده است.

وزارت دفاع روسیه:اسرائیل مسوول سقوط طیارۀ نظامی روسی است - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع روسیه:اسرائیل مسوول سقوط طیارۀ نظامی روسی است
رسانه های اسرائیلی این اقدام روسیه را واکنشی در مقابل سقوط طیاره اکتشافی اش بر فراز سوریه اعلام کرده اند.
صدای طیارات روسیه خواب را از چشم اسرائیلی ها در غرب آسیا ربود.
مسکو اعلام کرده است به منظور اجرای تطبیاقت بحربی — که با آزمایش راکت همراه است —، چند منطقه را در آب های بین المللی بحیره مدیترانه به روی سفرهای هوایی و بحری در مناطق نزدیک سوریه، لبنان و قبرس می بندد.
نکته قابل توجه در این تصمیم گیری، زمان بندی اجرای این تطبیقات است، زیرا دقیقا یک هفته پس از اجرای تطبیقات نظامی مشابهی در همین منطقه صورت می گیرد؛ ناظرین بر این عقیده اند که پیام این حرکت در مرحله اول متوجه رژیم اسرائیل است تا به این رژیم بفهماند که از این به بعد دیگر امکان تجاوز به حریم هوایی سوریه را ندارد؛ پیش از این روسیه تأکید کرده بود که بر سرنگون شدن هواپیمای روسی پاسخ مؤثری را باخود خواهد داشت.
پوتین رئیس جمهور روسیه نیز تصریح کرده بود: "با وقوع این اتفاق، تلاش می کنیم امنیت مواضع و نظامیان خود را در سوریه تقویت کنیم؛ همه خواهند دید که ما چکار خواهیم کرد."
رسانه های اسرائیلی اعلام کردند مسکو به بهانه اجرای تطبیقات هوایی، حریم هوایی سوریه را از منطقه قبرس تا سواحل سوریه و نیز بر فراز دمشق بسته است. این رسانه ها خاطرنشان کردند که این تطبیقات در واقع پاسخ روسیه به سرنگونی طیاره این کشور در اوایل هفته جاری است.
Атомная подводная лодка проекта 955 Борей Юрий Долгорукий - اسپوتنیک افغانستان
کشتی تحت البحری روسیه داخل مدیترانه شد
روزنامه یدیعوت احرونوت چاپ اسرائیل نوشت عملیات نیروی هوایی "اسرائیل" در سوریه شکست خورده است چرا که باعث بروز بحران دیپلماتیک با یک ابرقدرت شده است این روزنامه تصریح کرد که تصمیم روسیه برای بستن حریم هوایی، در واقع پاسخ خشمگینانه ای به این عملیات است. روزنامه معاریو نیز پیش بینی کرده است که این رژیم به منظور کاهش شدت تنش با روسیه، از شدت حمله های خود به مناطق مختلف سوریه بکاهد.
این در حالی است که "آویگدور لیبرمن"، وزیر دفاع اسراویل تأکید کرده است که این رژیم دست از حمله به سوریه بر نمی دارد اما در این باره هماهنگی های خود را با روسیه افزایش خواهد داد. نکته قابل توجه این است که وی حاضر نشد به سئوالی درباره آزادی ورود طیارت اسرائیلی به حریم هوایی سوریه پاسخ دهد.
ناظرین این تصمیم روسیه را اولین قدم به سمت تجهیز سوریه با دستگاه دافع هوا جدید می دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала