سپردن مسوولیت بورد جهانی هماهنگی پولیس افغانستان به بریتانیا

© Flickr / isafmediaسپردن مسوولیت بورد جهانی هماهنگی پولیس افغانستان به بریتانیا
سپردن مسوولیت بورد جهانی هماهنگی پولیس افغانستان به بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر بریتانیا در افغانستان، ماموریت بورد جهانی هماهنگی پولیس افغانستان را ناتمام خوانده، خواستار تکمیل‌شدن روند بررسی پولیس خیالی در وزارت داخله شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسوولیت نوبتی بورد جهانی هماهنگی پولیس افغانستان که یک سال پیش توسط کانادا پیش‌برده می‌شد، به گونهٔ رسمی به بریتانیا سپرده شد. سفیران کشورهای کمک کننده که مسوولیت رهبری این بورد را می‌گیرند یکجا در هماهنگی با وزیر امور داخله افغانستان روی هماهنگی، همکاری تخنیکی و مصرف بودجه کشورهای کمک کننده همکاری می‌کنند.

در مراسم انتقال مسوولیت این بورد به بریتانیا، که مقام‌های ارشد افغان و سفیران کشورهای دیگر در افغانستان اشتراک کرده بودند، عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه کشور افزایش تلفات نیروهای پولیس در شماری از ولایت‌ها را نگران کننده خواند.

آقای عبدالله گفت: "رقم بالای تلفات یکی از مسایلی است که هیئت رهبری وزارت امور داخله در هماهنگی با سایر نهادها در این قسمت یک توجه خاصی داشته باشد. متأسفانه رقم تلفات بسیار زیاد است که این ارتباط می‌گیرد به استحکامات، موضع و به سنگر که باید به آن‌ها رسیده‌گی شود".

همکاری روسیه و چاپان برای آموزش پولیس ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
همکاری روسیه و چاپان برای آموزش پولیس ملی افغانستان

در همین حال، نیکولاس کی، سفیر بریتانیا در کابل، ماموریت بورد جهانی هماهنگی پولیس افغانستان را ناتمام خوانده، خواستار تکمیل‌شدن روند بررسی پولیس خیالی در وزارت داخله افغانستان شده است.

وی افزود: "در نشست ژنف در ماه نومبر، کشورهای کمک کننده می‌خواهند بدانند که آیا برنامه مشخص کردن پولیس خیالی تکمیل شده است و همچنان همکاران خارجی شما انتظار دارند تا بشنوند چه اقدام هایی در برابر کسانی که مسوول تنظیم نادرست بودجه و معاش‌های پولیس خیالی استند صورت گرفته است. کشورهای کمک کننده همچنان می‌خواهند درباره کار و اقدامات مرکز عدلی و قضایی در مبارزه بافساد  بشنوند".

ویس احمد برمک، وزیرامور داخله در این نشست از بایومتریک شدن بیش از ۹۷ درصد نیروهای پولیس خبر داده، گفته است: "پولیس خیالی را به سه مرحله تقسیم کردیم، یک مرحله اساسی‌اش این بود که نیروهای پولیس ثبت و بایومتریک شوند که که اکنون پیشرفت ما در این زمینه نود و هفت اعشاریه پنج درصد است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала