کیم جونگ اون رئیس جمهور کوریای جنوبی را مورد ستایش قرار داد

© REUTERS / Pyeongyang Press Corps/Poolکیم جونگ اون رئیس جمهور کوریای جنوبی را مورد ستایش قرار داد
کیم جونگ اون رئیس جمهور کوریای جنوبی را مورد ستایش قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، مون جائه این؛ رئیس جمهور کوریای جنوبی را به خاطر گسترش روابط نیک میان دو کشور؛ مورد ستایش قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در مراسم افتتاحیه نخستین رایزنی ها میان رهبران دو کشور که با هدف از سرگیری مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کوریا برگزار شد،رئیس جمهور کوریای جنوبی؛ مون جائه این را به خاطر ترویج و توسعه روابط نیک بین دو کشور مورد تحسین قرار داد.
کیم جونگ اون گفت: "این سومین بار است که من رئیس جمهور مون جائه این را ملاقات می کنم و من احساس می کنم که ما واقعا به همدیگر نزدیک تر شده‌ایم ؛ و این موفقیت به دلیل تلاش های رئیس جمهور مون بود. روابط بین شمال و جنوب، روابط بین کوریای شمالی و آمریکا بهبود یافته است".
مون جائه این، رئیس جمهور کوریای جنوبی نیز به نوبه خود، از کیم جونگ اون و همسرش لی سون چو به خاطر پذیرایی گرم از وی و هیئت متشکل از 150 تن که او را در این سفر در پیونگ یانگ همرایی می کنند، ابرازامتنان نمود.  

مون جائه این، رئیس‌جمهوری کوریای جنوبی امروز (سه شنبه) وارد کوریای شمالی شد تا به بررسی روند صلح با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی بپردازد.
هواپیمای رئیس‌جمهوری کوریای جنوبی در فرودگاه بین‌المللی "سون آن" در حومه پیونگ‌یانگ به زمین نشست و کیم به همراه همسرش رای سول جو از رئیس‌جمهوری کوریای جنوبی و کیم جونگ سوک همسرش استقبال کرد.
نشست سران دو کوریا چند ساعت پس از ورود مون جائه این به پیونگ یانگ با پروازی مستقیم از سئول، آغاز شد. مون جائه این به این ترتیب سومین رئیس جمهور کوریای جنوبی است که به پایتخت کوریای شمالی سفر می‌کند. نشست میان سران دو کوریا در مقر کمیته ملی حزب کارگران کوریای شمالی با حضور چونگ اویی یونگ، مشاور امنیت ملی کوریای شمالی و سوه هون، رییس دستگاه اطلاعات ملی این کشور برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала