پوتین: عملیات نیروهای هوایی اسرائیل در سوریه نقض حاکمیت این کشور است

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: عملیات نیروهای هوایی اسرائیل در سوریه نقض حاکمیت این کشور است
پوتین: عملیات نیروهای هوایی اسرائیل در سوریه نقض حاکمیت این کشور است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پوتین حملات اسرائیل به خاک سوریه را نقض حاکمیت این کشور عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ کرملین با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی گفتگوی تلیفونی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت که عملیات نیروهای هوایی اسرائیل در سوریه نقض حاکمیت این کشور است.

در خبرنامه آمده است: «رئیس جمهور پوتین یادآور شد که انجام همچو عملیات نیروهای هوایی اسرائیل نقص حریم سوریه میباشد.»

قابل یادآوری است، بر بنیاد اطلاع وزارت دفاع روسیه، ۱۷ سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با طیارۀ روسی ایل — ۲۰ که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، این طیاره با ۱۵ تن خدمه پرواز در فاصله ۳۵ کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت. وزارت دفاع روسیه افزود که در عین زمان چهار جت اف — ۱۶ اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام میدادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب میشد. 

در وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته اند که طیارۀ‌های اسرائیلی قصداً در منطقه لاذقیه وضعیت خطرناک ایجاد نمودند، ابزارهای کنترول هوایی اسرائیل از قبل طیارۀ ایل — ۲۰ را دیده بودند، زیرا طیارۀ مذکور در حال فرود آمدن بود. 

علاوه بر این، اسرائیل از انجام عملیات هوایی در منطقه لاذقیه به فرماندهی نیروهای روسی در سوریه اطلاع نداده بود.

وزارت دفاع روسیه این اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل را یک اقدام خصمانه خوانده است و به خود حق انجام اقدامات بالمثل را داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала