واکنش پوتین به سقوط طیارۀ روسی در سوریه

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش پوتین به سقوط طیارۀ روسی در سوریه
واکنش پوتین به سقوط طیارۀ روسی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در واکنش به سقوط طیارۀ نظامی روسی در سوریه گفته است که اقدامات روی‌دست گرفته روسیه در این مورد به همه نمایان خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیوند به واکنش روسیه به سقوط طیارۀ نظامی ایل — 20 روسی در سوریه، گفته است که برای تامین امنیت نظامیان روسیه در سوریه اقدامات اضافی روی‌دست گرفته خواهند شد، و این اقدامات به همه نمایان خواهند بود.

پوتین گفت که حادثه سقوط ایل — 20 در سوریه نباید با از بین بردن طیارۀ سوخو — 24 توسط نظامیان ترکی، مقایسه شود.

وی گفت: "آنزمان جنگندۀ ترکی عمداً طیارۀ ما را هدف قرار داد. اینجا بیشتر به یک زنجیر حالات تصادفی فاجعه‌بار می‌ماند، زیرا طیارۀ اسرائیلی، طیارۀ ما را هدف قرار نداده است".

رئیس جمهور روسیه همچنان در پیوند با نقش اسرائیل در حادثه سقوط این طیاره گفته است: موقف من در ارتباط با نقش اسرائیل در حادثه سقوط ایل — 20 در اعلامیۀ وزارت دفاع که کاملاً در هماهنگی با من نشر شده، بیان شده است.

اردوی اسرائیل مسوولین سقوط طیارۀ نظامی روسی را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
اردوی اسرائیل مسوولین سقوط طیارۀ نظامی روسی را نام برد

قبل از این وزارت دفاع روسیه با نشر یک اعلامیه، نیروهای هوایی اسرائیل را مسوول سقوط طیارۀ نظامی ایل — 20 روسی و مرگ 15 تن نظامی روسی که سرنشینان این طیاره بودند، خوانده است.

براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، 17 سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با طیارۀ روسی ایل — 20 که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این طیاره با 15 تن خدمه پرواز (که تمام شان کشته شده اند) در فاصله 35 کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت.

چنانکه در وزارت دفاع روسیه گفته اند، در عین زمان چهار جنگندۀ اف — 16 اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام می‌دادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب می‌شد.

این در حالیست که اردوی اسرائیل با نشر یک اعلامیه، نوشته است که مسوولیت سقوط ایل — 20 روسی به دوش دمشق، ایران و جنبش "حزب‌الله" می‌باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала