مسموم شدگان در سالزبری انگلیس گمان می رود که روس باشند

© AP Photo / Frank Augsteinمسموم شدگان در سالزبری انگلیس گمان می رفت که روس باشند
مسموم شدگان در سالزبری انگلیس گمان می رفت که روس باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تن از قربانیان مسمومیت در یک رستوران درسالزبری انگلیس احتمال می رود که شهروندان روسیه باشند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه Daily Mail، یک تن از مشتریان این رستوران گفته است که وی در کنار دو تن از شهروندان روس نشسته بود که هنگام غذا خوردن حال شان برهم خورد.
در همین حال شبکه تلویزیونی " اسکای نیوز" گزارش داد که فقط یک تن از مسموم شدگان، ممکن است شهروند روسیه باشد. اطلاعات رسمی تا هنوز در مورد هویت مسموم شدگان تا هنوز منتشر نسده است.
پیشتر پولیس شهر سالزبری انگلیس از مسمومیت دو نفر در یک رستوران خبر مداد. این درحالی است که این شهر حدود 6 ماه پیش صحنه مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه سابق با عامل اعصاب «ناویچاک» بود که این حادثه سرآغاز دور جدیدی از اتهام‌ها علیه مسکو شد. 

نقض قوانین فزیک: در بریتانیا شواهد در مورد مسمومیت اسکریپال مورد سوال قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
نقض قوانین فزیک: در بریتانیا شواهد در مورد مسمومیت اسکریپال مورد سوال قرار گرفت

پس از مسمومیت اسکریپال و دخترش در سالزبری انگلیس که حدود 6 ماه پیش انجام گرفت، روسیه ضمن رد ادعاهای انگلیس خواستار انجام تحقیقاتی در خصوص این پرونده شده است اما لندن درخواست مسکو برای تشکیل کمیته مشترک تحقیقات در پرونده اسکریپال را رد کرده است.
در تازه‌ترین تحرکات لندن، پلیس انگلیس دو نفر با گذرنامه روسی به نام‌های «الکساندر پتروف» و «روسلان باشیروف» را به عنوان مظنونان حمله با گاز اعصاب به سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس‌تبار در انگلیس معرفی کرد.
به دنبال این اقدام پلیس انگلیس، این دو تبعه روس در مصاحبه‌ای با شبکه راشا تودی حضور یافتند و ضمن رد ادعاها درباره دست داشتن در حمله به اسکریپال گفتند که آنها به عنوان گردشگر به انگلیس سفر کرده بودند و هیچ ارتباطی با ارتش و اطلاعات روسیه ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала