وزیر خارجه پاکستان به دعوت صلاح الدین ربانی به کابل می آید

© REUTERS / Faisal Mahmoodوزیر خارجه پاکستان به دعوت صلاح الدین ربانی به کابل می آید
وزیر خارجه پاکستان به دعوت صلاح الدین ربانی به کابل می آید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از انتخاب شدن عمران خان به عنوان نخست وزیر پاکستان این نخستین سفر وزیر خارجه آن کشور به افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، قرار است که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان امروز شنبه (24 سنبله) برای دیدار و گفتگو با مقام‌های افغانستان، وارد کابل شود.
آقای قریشی به دعوت صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در راس یک هیات بلندپایه دولتی به کابل سفر می‌کند.
صبغت‌الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که محمود قریشی در این سفرش به کابل،‌ با صلاح الدین ربانی و رهبران حکومت وحدت ملی دیدار خواهد کرد.
آقای احمدی افزود که در جریان این سفر، مقام‌های دو کشور روی روابط دوجانبه، مسایل امنیتی، سیاسی، روابط اقتصادی و پیشرفت‌های که در زمینه عملی شدن پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی صورت گرفته و یا قرار است صورت گیرد، صحبت خواهند کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که حکومت افغانستان پس از برنده شدن عمران خان در انتخابات پاکستان، برای بهبود روابط میان دو کشور امیدوار است.
احمدی گفت:" انتظار ما زیاد است، چون آقای عمران خان، چند مورد را که ذکر کردند، یکی آن این بود که امنیت پاکستان به امنیت افغانستان وابسته است و امنیت دو کشور به همدیگر بسیار وابسته است، بنأ ما انتظار داریم که پاکستان، حداقل با حکومت جدید به تعهداتش عمل کند".
پس از انتخاب شدن عمران خان به عنوان نخست وزیر پاکستان این نخستین سفر وزیر خارجه آن کشور به افغانستان است.
انتظار می‌رود که در جریان دیدار آقای قریشی از کابل، روی مبارزه با قاچاق مواد مخدر و حمایت از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها نیز صحبت شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала