منع پرواز نظارتی هواپیمای Tu-214 جدید روسیه از سوی امریکا

© Press Service of KAPO  /  مراجعه به بانک تصاویر منع پرواز نظارتی هواپیمای Tu-214 جدید روسیه از سوی امریکا
منع پرواز نظارتی هواپیمای Tu-214 جدید روسیه از سوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی ریژکوف، گفت که امریکا، ورود هواپیمای جدید Tu-214ON روسیه را برای پروازهای نظارتی بر اساس معاهده "آسمان باز" بدون دلیل و توضیحات لازم مسدود کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریژکوف، رئیس مرکز ملی کاهش خطر هسته ای در مصاحبه با این آژانس خبری، گفت که در چهارچوب پیاده سازی پیمان "آسمان باز"، روسیه از 2 تا 11 سپتامبر فعالیت های بین المللی رابرای آگاهی دهی از نوع جدید هواپیمای Tu-214ON روسیه که مجهز به دوربین دیجیتال بوده و از تولیدات OSDCAM4060 در داخل کشور می باشد برگزار کرد.
بر اساس نتایج آزمایشات، سران هیئت های نمایندگی از 22 کشور پروتکل نهایی را امضا کردند که پروازهای این هواپیما را در قلمروهوایی سرتاسر کشورهای عضو این معاهده اجازه می داد.
ریژکوف توضیح داد که رئیس هیئت امریکایی، با نقض الزامات پیمان در آسمان باز، بدون توضیح و هیچ گونه دلیل، از امضای سند نهایی، با اشاره به دستورالعمل مستقیم واشنگتن، امتناع ورزید.
ریژکوف گفت: "ادارات امریکایی و هسته قدرت‌ در این کشور نمی توانند این واقعیت را قبول کنند که روسیه با ساخت یک هواپیمای نظارت مدرن Tu-214ON ومجهز شدن آن به تجهیزات دیجیتال روسی از 5-7 سال از امریکا پیش قدم شده است".
او تأکید کرد که روسیه پیمان آسمان باز را "به عنوان یکی از پایه های امنیت اروپا" اجرا کرده است.
ریژکوف گفت: "ما بر بازگشت ایالات متحده به حوزه پیمان در آسمان باز اصرار داریم و تقاضای می کنیم که آنها در رایطه به این موضوع روشنی بیندازند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала