قصد ترامپ برای اعلام جنگ با کوریای شمالی افشا شد

© AP Photo / Susan Walshترامپ و کیم جونگ اون پس از امضای سند نهایی اجلاس سنگاپور
ترامپ و کیم جونگ اون پس از امضای سند نهایی اجلاس سنگاپور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نویسنده کتاب " ترس ترامپ در کاخ سفید" گفته است ترامپ قصد داشت با نشر یک توییت؛ جنگ با کوریای شمالی را اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Express ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در اوایل امسال قصد داشت داشته با ارسال توئیتی به خانواده 28 هزار و 500 پرسنل نظامی امریکا مستقر در کوریای جنوبی دستور بازگشت به کشور را بدهد.
اما وزیر دفاع این کشور، جیمز ماتیس، ترامپ را از نشر این توییت، منع کرد، چرا که چنین اعلامیه ای می توانست توسط کوریای شمالی به عنوان اعلامیه جنگ و آماده سازی برای حمله به شبه جزیره کوریا تفسیر شود.
کوریای شمالی پیش از آن گفته بود که چنین اقدامی را به منزله اعلام جنگ قلمداد خواهد کرد.
باب وودوارد نویسنده کتاب جنجالی " ترس ترامپ در کاخ سفید " افشا نموده است که رییس جمهور قصد داشت یک پست دیگر را در مورد پیشبینی های خود در صورت درگیری با کوریای شمالی منتشر کند.
وی می نویسد: ترامپ می خواست در توییت خود اعلام کند که در نهایت جنگ میان دو کشور به درگیری میان دو رهبر مبدل خواهد شد. متن نشر نشده توییت ترامپ چنین بود: "انسان در برابر انسان، من علیه کیم ".
کتاب "ترس ترامپ در کاخ سفید" در تاریخ یازدهم سپتامبر به بازار ارائه خواهد شد. این کتاب تصویری از اوضاع "به‌هم‌ریخته" کاخ سفید و "فروپاشی روانی" در قوه اجرائیه امریکا را نشان می‌دهد.
باب وودوارد، خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست بود که به همراه کارل برنستین، خبر نقش داشتن دستیاران نزدیک ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری وقت در فعالیت‌های غیرقانونی و نقش خود آقای نیکسون را در این وقایع دنبال کردند.
دیدار تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی صبح روز 12 جون در هتل «کاپلا» در جزیره سنتوزا در سنگاپور برگزار شد. این نخستین دیدار سران دو کشور پس از پایان جنگ کره در سال 1953 میلادی است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала