عطامحمد نور تفاهم‌‍نامۀ کناره‌گیری‌اش از ولایت بلخ را افشا کرد

© Sputnikعطامحمد نور تفاهم‌‍نامۀ کناره‌گیری‌اش از ولایت بلخ را افشا کرد
عطامحمد نور تفاهم‌‍نامۀ کناره‌گیری‌اش از ولایت بلخ را افشا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آقای نور می‌گوید که این تفاهم نامه میان او و سلام رحیمی رییس دفتر رییس جمهور غنی امضا شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عطامحمد نور، چند ماه پس از کنار رفتنش از مقام ولایت بلخ اکنون تفاهم‌نامه‌اش با حکومت را مبنی بر کناره‌گیری‌اش افشا می‌سازد.
عطا محمد نور، می‌گوید که رئیس‌جمهور غنی برای عملی شدن هر بند این تفاهم نامه فرمانی نیز صادر کرده است و او این فرمان‌ها را با خودش دارد.

Глава афганской провинции Балх Ата Мухаммад Нур - اسپوتنیک افغانستان
عطامحمد نور: استعفایم را قبول ندارم

ایجاد کمیسیون ارایه طرح تعدیل قانون اساسی، ایجاد کمیسیون چگونگی ارایه طرح تعدیل قانون انتخابات، سپردن گزارش حمله بر مراسم خاکسپاری سالم ایزد یار در یک نشست شورای امنیت ملی، برگزاری همزمان انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی‌ها در سال 1379، گزینش اعضای تازه برای کمیسیون‌های انتخاباتی و توزیع شناس‌نامه‌های برقی بربنیاد قانون ثبت احوال نفوس سال 1392 از موضوعات آمده در این تفاهم نامه استند.
آقای نور می‌گوید که این تفاهم نامه میان او و سلام رحیمی رئیس دفتر رئیس‌جمهور غنی امضا شده است: "من هم این تفاهم را هم امضا کردم و هم پیش از این که امضا شود گفتم که یک یکی فرمانش را برای من بیاورید، تمام فرمان ها نزدم است و نشان تان می‌دهم من کار خام نکردم".
دو طرف در تفاهم نامه، در بارۀ گزینش اعضای تازه برای کمیسیون‌های انتخاباتی و نیز توزیع شناس‌نامه‌های برقی بربنیاد قانون ثبت احوال نفوس سال 1392 به توافق نرسیده اند.
و نیز گفته شده است که برگزاری همزمان انتخابات مجلس و شورا های ولسوالی‌ها در سال 1379 در برنامه کاری کمیسیون مستقل انتخابات است.
در همین حال، محمد ناطقی، رئیس کمیسیون نظارت از تطبیق توافق‌نامه حکومت وحدت ملی می‌گوید که بسیاری از تعهدات دیگر حکومت نیز عملی نشده اند: "در مورد لویه جرگه و تعدیل قانون اساسی هیچ گام برداشته نشده است و در مورد تأسیس اصلاح در تأسیسات اساسی دولت هم هیچ کاری نشده است از اپوزیسیون هم هیچ خبری نیست".

با این هم، عطامحمد نور می‌گوید که در نخستین دیدارش با رئیس‌جمهور پس از برکناری‌اش از مقام ولایت بلخ، رئیس‌جمهور غنی از وی خواست تا در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری به تیم انتخاباتی‌اش بپیوندد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала