سرباز اردوی ملی متهم به "خیانت به وطن" به اعدام محکوم شد

© Photo / قول اردوی ۲۰۹ شاهینسرباز اردوی ملی متهم به "خیانت به وطن" به اعدام محکوم شد
سرباز اردوی ملی متهم به خیانت به وطن به اعدام محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این محکمه که به‌طور علنی در حضور منسوبین امنیتی، اعضای جامعه مدنی و رسانه برگزار شده بود، متهم را به جرم فرار از وظیفه و خیانت به وطن به اعدام محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، قول اردوی ۲۰۱۹ شاهین با نشر خبرنامه درمورد محکمه علنی محمد ابرار، اعلام کرده است که دگروال سکندر بیگ سلطانی، رییس جلسه‌ی قضایی قول اردوی ۲۰۹ شاهین، محمد ابرار را  بر اساس حکم فقره ۲ مادهء ۱۵ قانون جزاء، به جرم فروش یک میل سلاح، ۵۰۰ فیر مرمی، یک ثوب واسکت زره و یک کلاه آهنی به پرداخت ۴۲۷ هزار افغانی جریمه و تحمل ده سال حبس تنفیذی محکوم کرد.
همچنین متهم مذکور به جرم خیانت به وطن وفروش پوسته ومهمات به دشمن، طبق حکم جزاء ۱ و ۳ فقره اولِ مادهء ۱۶ قانون جزاء عسکری به اشد مجازات (اعدام) محکوم گردید.

هفت عضو ارتش در پیوند به همکاری با حمله کننده گان بالای قول اردوی 209 شاهین بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان
هفت عضو ارتش در پیوند به همکاری با حمله کننده گان بالای قول اردوی 209 شاهین بازداشت شد

در خبرنامه آمده است: "و به تعقیب آن تورن مرویس "عبدالله" وکیل مدافع متهم به دفاع از موکلش پرداخته ودلایل خویش را ارایه نمود، که دلایل ارایه شده مورد تایید هیئت جلسه قضائی قرار نگرفته و در فرجام پس از دو ساعت واکاوی و بررسی دقیق پرونده‌ی متهم موصوف، هیئت قضائی حکم ذیل را صادر نموده وبه جلسه خاتمه بخشیدند".

محمد ابرار متهم است که در سنبله ۱۳۹۵ یک پوستهٔ نیروهای امنیتی در ولسوالی سوزمه قلعه ولایت سرپل را همراه با ۹ سرباز مستقر در آن به گروه طالبان سپرده است.
این سربازان پس از سپری کردن بیش از یک سال حبس در زندان طالبان، در پی تلاش‎های نیروهای امنیت ملی و پا درمیانی موسفیدان و بزرگان قومی آزاد شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала