آمار قربانیان غیرنظامی در زمان حکومت وحدت ملی

© Sputnik / JAKآمار قربانیان غیرنظامی در زمان حکومت وحدت ملی
آمار قربانیان غیرنظامی در زمان حکومت وحدت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های ارشد سازمان ملل می‌گویند که تنها ۴۰۰۰۰ غیرنظامی از آغاز حکومت وحدت ملی تا به حال کشته و یا زخمی شده اند و نزدیک به ۱۳میلیون تن نیز در این کشور به کمک‌ های بشری نیاز دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزون1، مارک لاوک، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: " تلفات افراد ملکی هنوز هم در بالاترین سطح آن است. در چهار سال گذشته چهل هزار غیرنظامی در افغانستان کشته یا زخمی شده‌اند"
سازمان ملل در حالی از افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور سخن زده است که هنوز درگیری ها میان نظامیان و مخالفان مسلح دولت همچنان قربانی می‌گیرد.
در کنار این سازمان ملل نا امنی و خشک‌سالی را از عامل های افزایش شمار بی‌جاشده های داخلی می‌داند. به گفته‌‎ی این سازمان، در حال حاضر نزدیک به سیزده میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشری نیاز فوری دارند.
کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از کشورهای جهان می‌خواهد که از اخراج اجباری پناهجویان افغان جلوگیری کند.
فیلپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: "توصیه‌ی ما به کشورهای که از پناه‌جویان افغان‌ میزبانی می‌کنند، این است که بازگشت پناهجویان باید داوطلبانه باشد. از کشورهای اروپایی تقاضا داریم که در رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی افغان‌ها وضعیت افغانستان را در نظر بگیرند.
بر اساس گزارش‌های سازمان ملل از سال ۲۰۰۲ تاکنون بیش از پنج میلیون افغان به کشور بازگشته‌اند اما ۲.۶ میلیون پناهجوی دیگر به گونه‌ی رسمی در ایران و پاکستان زندگی می‌کنند. بر اساس آمار سازمان‌های جهانی، شمار بیشتری نیز بدون داشتن مدرک در این کشورها به سر می‌برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала