نخستین پیام تسلیت در پیوند با حملات تروریستی در کابل، نشر شد

© Sputnik / J. Kargyarنخستین پیام تسلیت در پیوند با حملات تروریستی در کابل، نشر شد
نخستین پیام تسلیت در پیوند با حملات تروریستی در کابل، نشر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله تعداد قربانیان را ۲۰ شهید و ۷۰ زخمی اعلام نموده، گفته است که احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان با نشر یک اعلامیه مطبوعاتی، حملات تروریستی در شهر کابل را جناب ضد بشری خوانده است.

در اعلامیهٔ نشرشده توسط دفتر حامد کرزی آمده است: "با تأثر و تألم فراوان اطلاع يافتم كه دشمنان مردم افغانستان يكبار ديگر با ارتكاب جنايت ضد بشرى شمارى از هموطنان عزيز ما را به شمول ورزشكاران و خبرنگاران شهيد و زخمى ساختند.

حمله بر مردم ما خلاف تمام اصول و موازين انسانى و اسلامى و نشانه آشكارى از تلاش دشمنان اين خاك براى ايجاد تفرقه است، ولى اين را بايد بدانند كه مردم ما هيچگاهى شكار توطئه هاى آنان نخواهند شد و با اتحاد و اتفاق كامل دامن بدخواهان افغانستان را از كشور برخواهند چيد. حملات تروريستى امروز در شهر كابل را به شديدترين الفاظ تقبيح نموده و از بارگاه خداوند لایزال برای شهدای این حادثه اسفناک بهشت برین، برای بازماندگان شان صبر جمیل و برای مجروحین شفای عاجل استدعا ميكنم".

شام امروز چهارشنبه (۵ سپتمبر) یک انفجار در منطقۀ قلعه ناظر در دشت برچی در غرب شهر کابل رُخ داد.

انفجار در باشگاه پهلوانی میوند کابل - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در باشگاه پهلوانی "میوند" کابل

پولیس کابل می‌گوید در این رویداد یک حمله کننده انتحاری یک باشگاه ورزشی را هدف قرار داده است.

در انفجار دوم در غرب کابل ۲ خبرنگار شهید و چهار خبرنگار دیگر زخمی شده اند.

در نتیجهٔ این انفجار، صمیم فرامز خبرنگار و رامز احمدی تصویر بردار تلویزیون طلوع شهید شده اند. خالد نیک‌زاد، حسین راستی‌منش و سیر خبرنگاران تلویزیون خورشید و امان فرهنگ خبرنگار تلویزیون یک زخم برداشته اند که گفته می‌شود در میان زخمیان وضعیت خالد نیک‌زاد وخیم است.

پیش از این نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفته بود که در نتیجه دو حمله تروریستی در مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل دست کم ۲۰ تن که تمام شان افراد ملکی اند شهید و ۷۰ تن دیگر زخمی شده است.به گفته وی، احتمال می‌رود که ارقام قربانیان افزایش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала