پروژه های 110 میلیون دالری امریکا برای افغانستان

© کریمپروژه های 110 میلیون دالری امریکا برای افغانستان
پروژه های 110 میلیون دالری امریکا برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا برای توسعه کشاورزی و مالداری در افغانستان بودجه 110 میلیون دالری اخصاص داده است.


به گزارش اسپوتنیک، دو پروژه‌ی زراعتی امروز در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حضور نصیراحمد درانی وزیر زراعت و هربی اسمیت رییس اداره‌ی بین‌المللی توسعه‌ای ایالات متحده‌ی امریکا در افغانستان، عتیق‌الله نصرت رییس اتاق تجارت، کارمندان اداره‌های مربوط و دهقانان آغاز به کار کرد. آقای درانی و آقای اسمیت، با امضای تفاهم‌نامه‌هایی میان نهادهای‌شان، رسماً فرایند کار این پروژه‌ها را آغاز کردند.
وزیر زراعت گفت: پروژه‌های زنجیره‌ی ارزش تولید محصولات زراعتی گران‌بها، یا «AVC-HVC» و زنجیره‌ی ارزش مالداری «AVC-L» برنامه‌هایی بازارمحور پنج ساله اند. این پروژه‌ها با استفاده از دفترهای ساحه‌ای در ولایت‌های کابل، هرات، بلخ، ننگرهار و کندهار، خدمات‌شان را به سراسر کشور ارایه می‌کنند.
زنان و جوانان در این برنامه‌ها، نقش کلیدی را بازی می‌کنند. با تطبیق پروژه‌ی زنجیره‌ی ارزش محصولات گران‌بها، قرار است که میزان این محصولات 30 درصد و درآمد 30 هزار خانواده، 20 درصد افزایش یابد.
قرار است 20میلیون دالر قرضه به شرکت‌های همکار داده شود. هم‌چنان قرار است با تطبیق این پروژه، وضعیت تولید محصولات 55 هزار دهقان و نیز وضعیت مصونیت غذایی، زنده‌گی حیوانات و شرایط صحت حیوانی بهبود یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала