چین ساخت پایگاه نظامی در افغانستان را تکذیب کرد

© REUTERS / Jason Leeچین ساخت پایگاه نظامی در افغانستان را تکذیب کرد
چین ساخت پایگاه نظامی در افغانستان را تکذیب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین در روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی، خبری از آغاز ساخت اولین پایگاه آموزشی نظامی در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان را که گویا با ساخت این پایگاه در آینده صدها تن از نظامیان خود را در این پایگاه جا به جا کند تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی خبری از آغاز ساخت پایگاه نظامی در راهرو واخان ولایت بدخشان را تکذیب کرد.

چین ساخت پایگاه آموزشی برای نیروهای ارتش افغانستان را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
چین ساخت پایگاه آموزشی برای نیروهای ارتش افغانستان را آغاز کرد

دیپلمات گفت: " این خبرها و یا گزارش‌های که در مورد آغاز ساخت پایگاه نظامی چین در افغانستان ارایه شده است درست نیستند".
پیش از این روزنامه South China Morning Post به نقل از منابع نظامی نوشت: چین ساخت پایگاه آموزشی برای نیروهای ارتش افغانستان را در راهرو واخان ولایت شرقی افغانستان بدخشان آغاز کرده است و پکن به طور کامل بودجه این پروژه را با هدف کمک به کابل در مبارزه با تروریسم به دوش می گیرد.
منابع روزنامه اظهار می دارد، که ارتش آزادیبخش چین (PLA) احتمالا پس از پایان ساخت و ساز این پایگاه، صدها تن از نظامیان خود را در این پایگاه جا به جا خواهد کرد.
یادآوری می کنیم، که در حال حاضر چین تنها یک پایگاه نظامی در خاک کشور افریقایی جیبوتی به خاطر تدارکان نیروی دریایی اش دارد. این پایگاه به تاریخ 1 اگست سال گذشته گشایش یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала