تحریک دعوی ایران علیه امریکا

© REUTERS / Peter Dejongمحکمه بین المللی
محکمه بین المللی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران علیه امریکا به محکمه بین المللی عارض گردیده است

محکمه بین المللی سازمان ملل متحد روز دوشنبه برای بررسی دعوی مقامات ایران علیه امریکا در خصوص احیای تحریم های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران تشکیل جلسه داد.

ترامپ خواهان گفتگو با ایران - اسپوتنیک افغانستان
امریکا خواهان گفتگو با ایران
مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا اظهار داشته است که دعوی ایران علیه امریکا به محکمه بین المللی سازمان ملل متحد، تلاش برای مداخله در حق حاکمیت واشنگتن برای از سرگیری تحریم ها است.
ایران امریکا را متهم به نقض پیمان دوستی، روابط اقتصادی و حقوق قنسولی می کند که توسط دو کشور در سال 1955 به امضا گردیده است. ایران درخواستی در خصوص اقدامات موقت حفاظتی ارائه داد که در زمان انتظار برای تصمیم محکمه به ایران کمک می کند حقوق آن کشور در قالب پیمان حفظ شود.
جلسات محکمه با ارائه دعوی ایران و از جمله درخواست در خصوص خودداری امریکا از اقدامات آتی که به نقض مفاد پیمان مذکور بیانجامد و موجب آسیب به منافع ایران شود، آغاز شد.
سپس، نماینده ایران اعلام کرد که ایران به جز از درخواست رسیدگی به این موضوع در محکمه بین المللی چاره دیگری نداشت. به ویژه با توجه به اقدامات امریکا و لفاظی تهاجمی آن کشور در رابطه با تحریمات. به گفته وی اعلامیه امریکا در باره خروج از برجام و احیای تحریم ها آشکارا گویای نقض تعهدات از سوی واشنگتن است.
قوای بحری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
احتمال حمله قریب الوقوع امریکا بر ایران
وزیر خارجه امریکا تاکید کرد که ایالات متحده قصد دارد قاطعانه از حقوق خود در محکمه علیه دعوی بی اساس ایران دفاع کند.
در تاریخ 8 ماه می 2018 ترامپ در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شد.
در جولای سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده امریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала