دفع حمله حوثی ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی

© AFP 2023 / Fayez Nureldineدفع حمله حوثی ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی
دفع حمله حوثی ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای سرحدی عربستان سعودی حمله شبه نظامیان یمنی حوثی به تاسیسات شرکت نفتی Saudi Aramco را دفع کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Sabq، نیروهای سرحدی عربستان سعودی اعلام کردند که شبه نظامیان یمنی حوثی با استفاده از یک کشتی بمب گذاری شده قصد داشتند به شرکت نفتی Saudi Aramco در ولایت جازان عربستان سعودی حمله کنند.

بر بنیاد گزارش، این کشتی که از راه دور کنترول میشد، از شهر حدیده یمن به سوی ولایت جازان عربستان سعودی حرکت کرد. هنگامی که کشتی یادشده به قلمرو عربستان سعودی نزدیک شد از سوی نیروهای سرحدی عربستان سعودی منهدم گردید.

در عین حال، شبکه تلویزیونی المسیرا متعلق به حوثی ها از انجام اولین عملیات موفق دریایی اردوی یمن در آبهای داخلی عربستان و نابودی هدف نظامی خبر داد.

قابل یادآوری است، در یمن از سال ۲۰۱۴ جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فعلی یمن، جریان دارد. 

از سال ۲۰۱۵ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای دولتی حمایت نظامی میکند. اعتقاد بر این است که حوثی‌هایی که سنا، پایتخت یمن و مناطق زیاد کشور را تحت کنترول دارند، از حمایت غیر رسمی ایران برخوردار اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала