نشست اجباری کمیسیون مستقل انتخابات در خانه رئیس کمیسیون

© Photo / IEC Afghanistan Facebookکمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرفداران آنعده نامزدهای پارلمان که به ایشان اجازه شرکت در مبارزات انتخاباتی داده نشده است، در تعمیر کمیته مرکزی انتخابات را بستند.

اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، ، طرفداران آنعده نامزدهای پارلمان که کارت کمسیون مرکزی انتخابات را بدست نیاوده اند. تعمیر کمسیون مرکزی انتخابات افغاسنتان را در کابل و سایر شهر های افغانستان را مسدود نموده اند.

کمیسیون انتخابات افغانستان نگران کمبود بودجه در انتخابات آینده است - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون انتخابات افغانستان نگران کمبود بودجه در انتخابات آینده است
سید حفیظ هاشمی دبیر کمیسیون مستقل انتخابات گفت: "امضای اوراق رای دهی که مسئله مهم و پیچیده بود در همین موقع در همان جا (خانه رییس کمیسیون مستقل انتخابات) امضا کردیم."
وی افزود که بیش از ده روز می شود که درب کمیسیون مستقل انتخابات از سوی نامزدان حذف شده انتخابات مجلس نمایندگان بسته نگه داشته شده؛ آنچه کار کمیسیون را تعطیل کرده از همین رو نشست های رسمی کمیسیون، در خانه گلاجان عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات برگزار می شود حتا که طراحی برگه های رای دهی مطابق فهرست نهایی نامزدان، در خانه آقای صیاد تصویب شده و از بهر چاپ به یوناما سپرده شده است.
بسته شدن درب کمیسیون مستقل انتخابات اثر منفی بر تقویم انتخاباتی نیز گذاشته است. از یک سو مانع اعلام فهرست رای دهندگان شده در زمان تعیین شده آن شده و از سوی دیگر روند استخدام کارمندان روز انتخابات را به چالش کشیده است.
آقای هاشمی بیان داشت:"تعهد های که نیروهای امنیتی در اخیر هفته دادند که در شروع هفته دفاتر ما را باز می کنند و خیمه ها را می بردارند."
اتهام تقلب حکمتیار به کمیسیون انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
اتهام تقلب حکمتیار به کمیسیون انتخابات
در همین حال، مریم کوفی یکی از نامزدان حذف شده اظهار داشت:"کمیسیون شکایت های انتخاباتی و کمیسیون انتخابات خود شان این پروسه را به چالش بردند. در حالیکه کسی را پای اعدام هم ببرند، یک بار می پرسند که چه گفتنی داری."
کمیسیون مستقل انتخابات اما می گوید اعتراض نامزدان حذف شده را به جای نمی کشد، برگه های رای دهی به چاب رفته و برگشت نام این نامزدان به فهرست ناممکن است.
کمتر از دو ماه دیگر به روز برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورا های ولسوالی ها باقی مانده اما بسته بودن دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات و برخی دفتر های ولایتی این کمیسیون، نگرانی ها از تاخیر در روز برگزاری انتخابات اوج داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала