حکومت افغانستان: تنها در گفتگوهای مستقیم با طالبان اشتراک خواهیم کرد

© Sputnikحکومت افغانستان: تنها در گفتگوهای مستقیم با طالبان اشتراک خواهیم کرد
حکومت افغانستان: تنها در گفتگوهای مستقیم با طالبان اشتراک خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت افغانستان میگوید که حضور نمایند‌گان طالبان در نشست صلح افغانستان در مسکو غیر ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که نمایندگان افغانستان در اجلاسی که طالبان تعهد مذاکره نداشته باشند اشتراک نمیکنند.

به گفته وزارت امور خارجه افغانستان، هر گاهی طالبان به گفتوگوهای مستقیم با حکومت افغانستان حاضر شوند، نمایند‌گان حکومت در هر کجایی که طالبان بخواهند، با آنان وارد مذاکره خواهند شد.

در خبرنامه آمده است: «گروه طالبان به پیام صلح و مذاکره مستقیم جواب رد دادند که در نتیجه، به اصول پذیرفته شده بین‌المللی و منطقوی برای صلح و مذاکره مستقیم احترام نگذاشتند. بناً اشتراک نمایندگان طالبان در اجلاس فارمت مسکو غیر ضروری پنداشته میشود. به اساس اصول پذیرفته شده فوق، دولت جمهوری اسلامی افغانستان نیز نمیتواند در اجلاسی که طالبان تعهد مذاکره نداشته باشد اشتراک نماید.»

علاوه براین وزارت امور خارجه افغانستان طی این خبرنامه از کشورهای منطقه خواست تا از روند صلح بین‌الافغانی با استفاده از نفوذ و جایگاه شان جهت ترغیب طالبان برای مذاکرات مستقیم صلح، حمایت نمایند.

پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مورد افغانستان و آمر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات بین‌المللی صلح افغانستان در مسکو به تاریخ ۴سپتمبر برگزار خواهد شد، و نمایندگان طالبان برای اشتراک در آن دعوت شده اند.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که نمایندگان ایالات متحده در نشست صلح افغانستان در مسکو شرکت نخواهند کرد. به باور آنها «این ابتکار مسکو تاثیری بر روند صلح افغانستان نخواهد گذاشت.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала