NBC: ترامپ میخواهد سربازان امریکایی را در افغانستان توسط اجیران تعویض کند

© REUTERS / Brian SnydeNBC: ترامپ میخواهد سربازان امریکایی را توسط اجیران تعویض کند
NBC: ترامپ میخواهد سربازان امریکایی را توسط اجیران تعویض کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ به مفکوره موسس کمپنی Blackwater که در سال گذشته تعویض نمودن نظامیان امریکایی را در افغانستان توسط اجیران پیشنهاد کرده، علاقمندی نشان میدهد.

رئیس جمهور دونالد ترامپ میتواند امکان تعویض نظامیان امریکایی را در افغانستان توسط اجیران کمپنی های خصوصی نظامی بررسی کند، در این باره به NBC News ماموران بلندپایه کنونی و دیروزی اداره امریکا معلومات داده اند.

طوریکه تلویزیون یاداوری میکند، در سال گذشته چنین ابتکار را را ایریک پرینس رئیس کمپنی Blackwater که نسبت به استراتیژی نو امریکا در باره افغانستان از خود عکسالعمل نشان داده، مطرح ساخته بود. مفکوره او این است، تا نظامیان را توسط اجیران تعویض کند که مستقیماً تابع امر رئیس جمهور امریکا باشند.

© AFP 2023 / Wakil Kohsarبازگشت کرملین
بازگشت کرملین - اسپوتنیک افغانستان
بازگشت کرملین

بحث راجع به این موضوع و همچنان مسایل اخلاقی مربوط به آن و مسایل امنیتی، طبق معلومات NBC News، به سطح ماموران ارشد نظامی ایالات متحده امریکا و همچنان قانونگذاران کلیدی و اعضای تیم ترامپ در باره امنیت ملی، پیشبرده میشود.

منبع تلویزیون میگوید، و حالا، بعد از گذشت یک سال، وقتیکه رهبر امریکا استراتیژی نو واشنگتن را در باره افغانستان ارایه کرد، مشاوران او تا به حال از این نگران اند که تحمل ناپذیری ترامپ نسبت به منازعه در افغانستان او را به بررسی ابتکار، مانند پیشنهاد پرینس، وادار خواهد ساخت. طوریکه تلویزیون NBC News اشاره میکند، این امکان وجود دارد که رئیس جمهور اصلاً میتواند بطور ناگهانی در باره خروج کامل قطعات امریکایی از افغانستان هدایت دهد.

شخص پرینس، ضمن تبصره بر این خبر در مصاحبه با تلویزیون، اعلام داشت که او مستقیماً با ترامپ راجع به ابتکار تعویض نظامیان توسط اجیران صحبت نکرده است. اما در آینده نزدیک، طوریکه رئیس کمپنی Blackwater گفت، او آغاز کمپیان شدید تبلیغاتی مفکوره خود در رسانه ها پلان میکند، تا بالاخره ترامپ را به پذیرش آن متقاعد سازد.

© AP Photo / Jacquelyn Martin NBC: ترامپ میخواهد سربازان امریکایی را توسط اجیران تعویض کند
  NBC: ترامپ میخواهد سربازان امریکایی را توسط اجیران تعویض کند - اسپوتنیک افغانستان
NBC: ترامپ میخواهد سربازان امریکایی را توسط اجیران تعویض کند

جاریت بلانک که طبق معلومات تلویزیون، همکار ارشد علمی فوند کارنیگی (همین او نماینده ویژه در باره افغانستان و پاکستان در وزارت خارجه بارک اوباما سلف ترامپ بود) در مصاحبه با تلویزیون NBC News نسبت به اوضاع چنین عکس العمل نشان داد:« در ماهیت امر، استراتیژی (مریکا در باره افغانستان) که یک سال قبل اعلام شده بود، توسط نظریه حفظ وضع موجود (موجودیت نیروهای امریکا در آنجا) رنگ تازه بخشید». به این ترتیب، ترامپ، طوریکه منابع تلویزیون NBC News معتقدند، از عدم موجودیت پیشرفت قابل ملاحظه در تحقق پلان کنونی امریکا در افغانستان ناامید شده است.

نماینده شورای امنیت ملی امریکا، ضمن تبصره بر این معلومات، به تلویزیون اطمینان داد که رئیس جمهور امریکا به استراتیژی کنونی واشنگتن وفادار می باشد.

طبق گزارش آژانس، رهبر امریکا راجع به آن در اگست سال گذشته اعلام داشته بود. مطابق این سند به افغانستان 4 هزار  نظامی اضافی امریکایی اعزام شده بود. بعد از گذشت تقریباً یک سال بعد از آن آژانس Reuters به نقل از صحبت کنندگان فاش نشده در اداره امریکا راجع به ناامیدشدن ترامپ از جنگ در افغانستان نوشته بود، باوجود آنکه در اگست سال 2017 قصر سفید پلان در باره تغییر استراتیژی نظامی این عملیات ترتیب کرده بود و موفقیت های قابل ملاحظه همچنان دستیاب نشده اند.

© AFP 2023 / AHMAD AL-RUBAYE NBC: ترامپ میخواهد سربازان امریکایی را توسط اجیران تعویض کند
  NBC: ترامپ میخواهد سربازان امریکایی را توسط اجیران تعویض کند - اسپوتنیک افغانستان
NBC: ترامپ میخواهد سربازان امریکایی را توسط اجیران تعویض کند

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала