مذاکره روسیه و هند برای ساخت جنگنده نسل پنجم

CC BY-SA 3.0 / Alex Beltyukov / Sukhoi T-50مذاکره روسیه و هند برای ساخت جنگنده نسل پنجم
مذاکره روسیه و هند برای ساخت جنگنده نسل پنجم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه آماده انتقال فن آوری جنگنده های نسل پنجمش به هندوستان است.

هند از روسیه اس-400 می خرد - اسپوتنیک افغانستان
هند برخلاف خواست امریکا از روسیه اس-400 می خرد
به گزارش اسپوتنیک، یوری سلیوسار رئیس شرکت هواپیمایی (UAC) گفت: روسیه و هند آماده همکاری در خصوص ساخت جنگنده نسل پنجم می باشند.

یوری سلیوسار گفت:- "این پرونده پایان نیافته است، ما در حال ادامه مذاکره با هند در خصوص بحث توسعه مشترک ساخت جنگنده نسل پنجم هستیم. این موضوع ادامه دارد. بسیار تحلیل احساساتی است که بگوییم هند از این پروژه بیرون شده است. هند از این پروژه بیرون نشده است، بلکه برای آنها پرسشهای بسیاری بوجود آمده است که ما به آنها پاسخ قانع کننده ای دادیم. ما آماده انتقال داده های خود به هند هستیم. هیچ کشور دیگری آماده انتقال این اطلاعات نیست". 
به گفته وی، هند نه تنها خریدار هواپیماهای نسل پنجم روسیه است، بلکه خواهان بدست آوردن مجوز آن است. من امیدوارم که این همه در نهایت منجر به یک پروژه مشترک شود. ما به طور مشترک جنگنده مشترک پنجم ایجاد خواهیم کرد".
پیش از این رسانه های هندی خبر داده بودند، که قرارداد خرید 36 جنگنده رافال از هند — بزرگترین تقلب در تاریخ است. ادعای اصلی مخالفان این قرارداد هزینه بسیار زیاد خرید این جنگنده ها برای هندوستان می باشد. به باور آنها، در ابتدا نیروی هوایی قصد داشت 126 جنگنده چند منظوره را خریداری کند. با این حال، هر جنگنده رافال هزینه ای برابر 208 میلیون یورو در بر داشت. در نهایت هند می بایست هزینه 7.53 میلیارد دالر تنها برای خرید 36 جنگنده صرف کند؛ از سوی دیگر این جنگنده ها تا سال 2022 به هند تحویل نخواهند شد. به گفته شرکت کنندگان کنفرانس مطبوعاتی، خرید رافال فرانسوی منافع ملی را به خطر می اندازد و امنیت کشور را تضعیف می کند.بسیاری از نظامیان هند نیز با این معامله ناراضی هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала