جنرال باجوا: زخمی و کشته شدگان جنگ غزنی کارگران پاکستانی بوده اند

© Photo / ارگجنرال باجوا: زخمی و کشته شدگان جنگ غزنی کارگران پاکستانی بوده اند
جنرال باجوا: زخمی و  کشته شدگان جنگ غزنی کارگران پاکستانی بوده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد ارتش پاکستان انتقال جسدها و زخیمان طالبان از جنگ غزنی به این کشور را رد.

رئیس جمهورغنی: پاکستان درباره حضور نظامیانش در جنگ غزنی توضیح دهد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهورغنی: پاکستان درباره حضور نظامیانش در جنگ غزنی توضیح دهد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یاش، جنرال جاوید قمر باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان انتقال جسدها و زخیمان طالبان از جنگ غزنی به این کشور را رد و ادعاکرد، که کشته شدگان جنگ غزنی کارگران پاکستانی بوده اند که در این ولایت برای کار رفته بودند.

رئیس ستاد ارتش پاکستان همچنان گفته است، که افغانستان باید به حل بحران و مشکلات داخلی خود بپردازد.

وی تأکید کرده است، که پاکستان در زمینه عملی کردن برنامه عمل میان دو کشور متعهد است و همچنان در روند صلح افغانستان تلاش خواهد کرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز گذشته جمعه (۲۶ اسد) طی سفری به غزنی، از پاکستان خواست تا در مورد حضور جنگجویان این کشور در جنگ غزنی وضاحت بدهد.

غنی در سفر خود به غزنی گفت، که جنرال باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان باید درباره این‌که چرا زخمی‌های جنگ ولایت غزنی در شفاخانه‌های پاکستان مداوا می‌شوند، پاسخ دهد.

در همین حال، امان‌الله کامران عضو شورای ولایتی غزنی گفته است، که در جنگ غزنی به تعدادی ۸۵۰ جنگجوی طالب که در مدارس پاکستان آموزش‌های دینی و نظامی را فرا گرفته است، اشتراک کرده‌ بودند.

پس از چندین روز درگیری در شهر غزنی و وارد شدن تلفات سنگین بر گروه طالبان، اکنون شهر غزنی زیر کنترول نیروهای دولتی قرار دارند و عملیات تصفوی نیروهای امنیتی نیز در این شهر ادامه دارد.

یادآوری می کنیم، که شهر غزنی بامداد روز جمعه (۱۹ اسد) مورد حملات تهاجمی گروه طالبان قرار گرفت و پس از درگیری‌های شدید بخش‌های مختلف شهر را تصرف کردند.

درگیری‌ها در این شهر برای چندین روز ادامه داشت و جان شماری زیادی از غیرنظامیان و نظامیان این شهر را گرفت و همچنان باشندگان غزنی با مشکلات زیادی مواجه شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала