مسعود: طالبان برای حمله بر کابل آماده‌گی می‌گیرند

© Photo / Massoud / Massoudمسعود: طالبان برای حمله بر کابل آماده‌گی می‌گیرند
مسعود: طالبان برای حمله بر کابل آماده‌گی می‌گیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمد ضیاء مسعود عضو رهبری جریان سیاسی زیر نام ائتلاف بزرگ ملی افغانستان می‌گوید هرچند که حکومت این آماده‌گی را می‌داند اما هیچ اقدام نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، احمد ضیاء مسعود عضو رهبری جریان سیاسی زیر نام ائتلاف بزرگ ملی افغانستان می‌گوید که طالبان آماده‌گی یک حمله در کابل را می‌گیرند و هرچند که حکومت این آماده‌گی را می‌داند اما هیچ اقدام نمی‌کند.
وی همچنان حکومت را در همدستی و کمک با طالبان متهم می‌سازد و می‌گوید که حکومت طالبان را کم مالی و حتا تجهیزات نظامی می‌دهد.
جریان سیاسی زیر نام ائتلاف برزگی ملی افغانستان در باره اوضاع کشور به ویژه وضعیت امنیتی نشستی خبری را در کابل برگزار کرده است.
در این نشست از آن چه گسترش فعالیت‌های طالبان تا به دروازه‌های کابل گفته می‌‍شود نگرانی می‌گردد.

گفتگوی ویژه با احمدضیا مسعود: پالیسی حکومت تقویت تروریزم است - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی ویژه با احمدضیا مسعود: پالیسی حکومت تقویت تروریزم است

آقای مسعود گفت: "احتمال این که طالبان در کابل هم حمله ویا در یک ولایت دیگر از تصور دور نیست، این‌ها در یک هماهنگی به سر می‌برند، هم طالبان وهم حکومت، که چطور به روند صلح یک کاری کنند، به قمت این که این‌ها بتوانند درولایت ها این‌ها حمله کنند به این ترتیب من از تمام مردم شریف کابل دعوت می‌کنم همه آماده‌گی‌های شان را داشته باشند".
او همچنان حکومت را در همدستی با طالبان متهم می‌سازد.
او افزود: "یگانه منبع تمویل و تجهیز گروه‌های تروریستی به ویژه طالبان خود حکومت است، به طالب می‌گویند که بیا داخل ما به شما غرض نداریم، وقتی آمدند تمامی امکانات وتجهیزات قطعات نظامی را تسلیم شان می‌کنند وما حتا خبر داریم که طالبان را این‌ها تمویل مالی هم می‌کنند".
همایون همایون، عضو ائیتلاف بزرگ ملی افغانستان، گفت: "این رئیس‌جمهور باید به زودترین فرصت بر کنار شود وافراد و اشخاصی باید او را تشخیص کند".
هرچند دیدگاه حکومت را در باره این ادعاها به دست آورده نتوانستیم اما ارگ پیش از این گفته است که مشکلات کنونی میراث کسانی است که اکنون همه روزه حکومت را به بهانه‌های گونه‌گون انتقاد می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала