بازگشت اجباری 46 پناهجوی افغان از آلمان به کابل

© AP Photo / Armin Weigel/dpaبازگشت اجباری 46 پناهجوی افغان از آلمان به کابل
بازگشت اجباری 46 پناهجوی افغان از آلمان به کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این پناهجویان اخراج شده نبود زمینه کار، آموزش و جای بودوباش را از چالش‌های فراراه مهاجران افغانستان در آلمان می‌خوانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، چهل و شش تن از مهاجران افغان در آلمان پس از اخراج اجباری از سوی این کشور و رد درخواست‌های شهروندی شان روز چهارشنبه به کابل رسیده اند.
این پناهجویان که شمار بیشتر شان جوانان استند می‌گویند که پس از رد درخواست های شهروندی شان در آلمان، از سوی این کشور به گونه اجباری اخراج شده اند.
این پناه جویان اخراج شده که از نبود زمینه کار، آموزش و جای بودو باش برای پناهجویان افغان در آلمان شاکی اند و حکایت‌های بدی از وضعیت پناهجویان کشور در آلمان دارند.

بازگشت حدود45 پناهجوی افغانستانی از آلمان - اسپوتنیک افغانستان
بازگشت حدود45 پناهجوی افغانستانی از آلمان

ذبیح الله یکی از پناه جویان اخراج شده گفت: "مشکلات در آلمان برای مهاجران نسبت به افغانستان بیشتر است، زمینه کار و آموزش فراهم نیست و زنده‌گی در آنجا برای انسان از لحاظ روحی به زندان تبدیل میشود".
نعمت صافی بیست و دو ساله یکی از پناه جویانیست که پس از سه سال بود و باش در آلمان درخواستش برای شهروندی در این کشور رد شده است.
او می‌گوید که یکی و نیم ماه را در بر گرفت تا به گونه قاچاقی به آلمان برسد و بیش از هشت هزار دالر را برای رفتن به آلمان مصرف کرده است و با آنکه خطر مرگ را پذیرفت تا به آلمان برسد، اما سر انجام از سوی این کشوراخراج شد.
وزرات امور مهاجرین و عودت کننده گان آمار مهاجران کشور را مانند سال های پیش می‌خواند و از اختصاص دادن هشت میلیون دالر و امضای تفاهم نامه‌هایی از سوی این وزارت برای برابر کردن های زمینه کاری برای مهاجران خبر می‌دهد.
سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان گفت: "قرار بود که در سال دو هزار و شانزده یکصد هزار تن از کشورهای اروپایی به افغانستان بیایند اما تنهاپنجصد و هشتاد تن به کشور برگشتند و در سال دوهزار و هفده هفتصد و هشتاد تن و در سال 2018 این آمار تا اکنون به پنجصد تن نرسیده است".
درحالی که نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر ازاخراج پناهجویان افغان ازکشورهای اروپایی انتقاد کرده اند و گفته اند که اوضاع افغانستان برای آنان مناسب نیست، اما این کشورها روند اخراج این پناهجویان را همچنان ادامه می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала