انفجار انبار مهمات در ادلب سوریه

© AP Photo / Syrian Civil Defense White Helmetsانفجار انبار مهمات در ادلب سوریه
انفجار انبار مهمات در ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انفجار یک انبار مهمات در شمال ولایت ادلب سوریه، در نزدیکی مرز ترکیه تا کنون 36 کشته و دهها مفقود بر جای گذاشته است.

کشته شدن ۳۰ دهشت افگن در حمله هوایی روسیه به ادلب - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن ۳۰ دهشت افگن در حمله هوایی روسیه به ادلب
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع از مخالفان دولت سوریه گفت، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) یک انبار مهمات در شهرک «سرمدا» در ولایت ادلب و نزدیکی مرز ترکیه منفجر شد و تا کنون 36 تن در این حادثه کشته‌ و بیش از 40 تن زخمی شده‌اند. در میان کشته شدگان غیر نظامیان از جمله هفت کودک نیز مشاهده شده است.

شدت انفجار به حدی بود که دو ساختمان مسکونی که مهمات در آن‌جا نگهداری می‌شد به طور کلی با خاک یکسان شده‌اند. علت این حادثه هنوز مشخص نیست.

رامی عبدالرحمن مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز به شبکه فرانس پرس گفته است که بیشتر کشته‌شدگان از خانواده گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) هستند که از ولایت حمص به ادلب آمده بودند.

به گفته وی، این خانه مسکونی به یک بازرگان اسلحه تعلق دارد که با جبهة النصره همکاری می‌کند. گروهکی که بخش اعظم ادلب را در اشغال خود دارد.

ولایت ادلب ماههاست که صحنه انفجارها و ترورها میان گروهک‌های تروریستی مختلف است. گروهک داعش مسئولیت برخی از این ترورها را بر عهده گرفته است. اما بیشتر این حوادث به نزاع درونی میان گروهک‌ها بر می‌گردد.

این در حالیست، که این ولایت در دو مرحله در سال 2017 تا ابتدای 2018 شاهد درگیری میان گروهک «هیئه تحریر الشام» و «احرار الشام» و میان گروهک‌های خرد حامیان آن‌ها بود. علاوه بر این گروهک داعش نیز به صورت هسته‌های خاموش در ماههای اخیر اقدام به عملیات‌های تروریستی کرده است.

درگیری‌ها میان گروهک‌های تروریستی در ولایت ادلب، با آغاز قریب‌الوقوع عملیات آزادسازی این ولایت به عنوان نبرد پایانی بحران سوریه همراه شده است. روز گذشته (شنبه) ویدئویی از حرکت بزرگترین کاروان نظامی ارتش سوریه به سمت ادلب منتشر شد. حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در روزهای جمعه و شنبه نیر قابل توجه بود.

یادآوری می کنیم، که درگیری ها از سال 2011 در سوریه آغاز شد که تاکنون در چهار بخش از جمله ادلب که شامل ولایت حما، شمال شهر حمص، منطقه شرقی غوطه در حومه دمشق و ولایت دره در مرز سوریه با اردن این درگیری ها جریان دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала