محقق: هزاره ها حامی دموکراسی اند

© Sputnik / M.Naderi محقق: هزاره ها حامی دموکراسی اند
محقق: هزاره ها حامی دموکراسی اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد محقق معاون ریاست اجرایی کشور و میروسلاو جینکا معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل متحد شامگاه روز گذشته با هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، محمد محقق در این دیدار گفت؛ در انتخابات‌های گذشته مردم افغانستان به ویژه هزاره‌ها با حضور در پای صندوق‌های رای دهی نشان دادند که حامی دمکراسی‌ هستند.
معاون ریاست اجرایی گفت که در حال حاضر اوضاع امنیتی و سیاسی افغانستان شکننده است و تلاش‌ها برای تعدیل این وضعیت جریان دارد.
معاون ریاست اجرایی تصریح کرد که در انتخابات‌های گذشته مردم افغانستان به ویژه هزاره‌ها با حضور در پای صندوق‌های رای دهی و حماسه سازی‌ها نشان دادند که حامی دمکراسی‌اند.
محقق علاوه کرد که سی و پنج حزب و جریان سیاسی طرح شان را برای شفاف برگزار شدن انتخابات به جانب ارگ ریاست جمهوری و کمیسیون انتخابات ارائه کرده است.
وی اظهار داشت که خواست اصلی احزاب سیاسی تامین زمینه بایومتریک رای دهى براى راى دهندگان و تغییر سیستم انتخابات از (اس ان تی وی) به (ام دی آر) است که با محقق شدن این دو مورد شفافیت در انتخابات تا جایی تامین خواهد شد.

اظهارات تند محمد محقق به اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات تند محمد محقق به اشرف غنی

معاون ریاست اجرایی افزود که مردم افغانستان از تقلب در انتخابات خسته‌اند و تمام اقوام کشور در قالب ائتلاف ملی بزرگ تصمیم گرفته‌اند که جلو تقلب را در انتخابات آینده بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала