"سیگار" از دولت افغانستان در مبارزه با فساد انتقاد کرد

© SIGAR"سیگار" از دولت افغانستان در مبارزه با فساد انتقاد کرد
سیگار از دولت افغانستان در مبارزه با فساد انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیگار یا اداره بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرد که دادستانی کل افغانستان در مبارزه با فساد اداری، ضعیف عمل کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرد که دادستانی کل افغانستان در مبارزه با فساد اداری، ضعیف عمل کرده و شماری از قضایا در این کشور به دلیل نبود اراده سیاسی بررسی نمی‌شود.
در گزارش تازه سیگار آمده است کمک کنندگان افغانستان به این باور رسیده که حکومت این کشور در مبارزه با فساد اداری ضعیف بوده و عملکرد ناقص داشته است و تنها روی کاغذ ادعای مبارزه با فساد را دارد.
بر اساس این گزارش، فرید حمیدی، دادستان کل افغانستان در زمینه محاکمه کشاندن شماری از افراد زورمند دارای پرونده فساد، عملکرد ضعیفی داشته است.
در ادامه گزارش سیگار آمده است بیش از ۱۰۰ امر جلب عاملان فساد، به دلیل بی میلی وزارت داخله تطبیق و عملی نشده و یا هم عاملان زورمند فساد حکم جلب را نادیده گرفته است.
سیگار انتقاد کرده که موارد ذکر شده مشروعیت و صلاحیت مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد را زیر سوال برده‌اند. این نهاد از فساد اداری در نهادهای عدلی و قضایی کشور نیز گزارش داده است.
بر اساس گزارش سیگار، فساد گسترده در اداره مبارزه با جرایم سنگین و دادستانی کل افغانستان وجود داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала