تائید خبر کشته شدن خبرنگاران روس در جمهوری افریقایی مرکزی

© AP Photo / Dmitry Lovetskyتائید خبر کشته شدن خبرنگاران روس در جمهوری افریقایی مرکزی
تائید خبر کشته شدن خبرنگاران روس در جمهوری افریقایی مرکزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه خبر کشته شدن سه تن خبرنگار روس در جمهوری افریقایی مرکزی را تائید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با نشر خبرنامه ای کشته شدن سه شهروند روسیه، که دارای کارت های خبرنگاری بودند را تائید کرد.

در خبرنامه آمده است:‌ «بر اساس گزارشات بدست آمده از جمهوری افریقایی مرکزی، ۳۰ جولای، سه تن که تنها کارت های خبرنگاری با خود داشتند در نزدیکی شهر سیبوت کشته شده اند.»

به گفته وزارت امور خارجه روسیه کارت های خبرنگاری به نام آرخان جمال، الکساندر راستورگویف و کریل رادچنکو صادر شده است.

اجساد خبرنگاران به شهر بانگی، پایتخت جمهوری افریقایی مرکزی منتقل شده اند.

وزارت امور خارجه روسیه ضمن ابراز تسلیت به خانواده و دوستان خبرنگاران کشته شده اظهار داشت که دیپلومات های روس در  جمهوری افریقایی مرکزی برای بررسی چگونگی این حادثه و انتقال اجساد خبرنگاران به روسیه با سازمان های دولتی جمهوری افریقایی مرکزی تماس های نزدیک برقرار نموده اند.

قابل یادآوری است، پیش از این سفارت روسیه در جمهوری افریقایی مرکزی از کشته شدن سه خبرنگار در این کشور خبر داد. به گفته مقامات سفارت دو تن از کشته شدگان خبرنگاران آژانس «ایزوستی» روسیه میباشند. اما اسناد ایشان تا به حال در دست نیست، بنابراین هیچ اطمینانی وجود ندارد که آیا آنها شهروندان روسیه هستند یا خیر.

از سوی دیگر، مرکز تحقیقاتی میخائیل خودورکوفسکی اعلام کرد که آرخان جمال (خبرنگار)، الکساندر راستورگویف (کارگردان مستند ساز) و کریل رادچنکو (فلبردار) را برای تهیه فلمی به جمهوری افریقایی مرکزی فرستاده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала