ایران: افغان‌ ها در روابط با ما باید هوشیار باشند

© AFP 2023 / Atta Kenareبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: سیاست کلان ایران در مورد همسایگان تثبیت امنیت و ثبات در منطقه است و با توجه به مرز طولانی ایران و افغانستان نیاز دارد هرچه زودتر؛ شاهد ثبات و امنیت باشیم.

به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاراندر خصوص ادعای یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان مبنی بر استفاده نیروهای طالبان از سلاح ایرانی را تکذیب کرد و گفت: تسلیح نیروها در افغانستان چه از طالبان و چه گروه‌های دیگر در برنامه جمهوری اسلامی ایران نیست و ایران تمام تلاشش این است که افغانستان به عنوان کشور همسایه کشوری با ثبات، امن و توسعه یافته باشد و ایران در این جهت رایزنی‌های زیادی را انجام داده و خواهد داد.
وی افزود: این سیاست کلان ایران در مورد همسایگان برای تثبیت امنیت و ثبات در منطقه است و با توجه به مرز طولانی ایران و افغانستان نیاز دارد هرچه زودتر با تفاهمی که در آنجا می‌تواند اتفاق بیفتد، شاهد ثبات و امنیت باشیم.
این دیپلمات ارشد ایران تصریح کرد:ما قطعا در پی تسلیح و ایجاد آشوب و مشکل در افغانستان نبوده و نخواهیم بود و هر آنچه مطرح می‌کنند، باز به توصیه عناصر ثالث و دخالت این عناصر برای تخریب افکار عمومی مردم افغانستان نسبت به ایران است.
قاسمی مردم افغانستان را به هوشیاری و هوشمندی هرچه بیشتر در مورد اقدامات خصمانه عناصر ثالث در روابط ایران و افغانستان دعوت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала