جستجوی کوهنورد روسی در کوه های پاکستان

© AP Photo / Tashi Sherpaجستجوی کوهنورد روسی در کوه های پاکستان
جستجوی کوهنورد روسی در کوه های پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیلوت روسی در عملیات نجاتدهی کوهنورد روسی در کوه های پاکستان شرکت می ورزد.

به گزراش اسپوتنیک، ارسینی بالدیرئف پیلوت روسی با هلیکوپتر پاکستانی در عملیات نجاتدهی الکساندر گوکوف کوهنورد روسی در کوه لاتوک-1 شرکت می ورزد.
قبلاً ویچسلاف سنتیورین سکرتر دوم سفارت روسیه در اسلام آباد خبر داده بود که گروپ متشکل از 5 کوهنورد در اوایل ماه جولای سفر به قلعه کوه لاتوک-1 را آغاز کردند. اما در اثر سنگ ریزی یک تن از اعضأ گروپ مجروح شد که با دو تن دیگر این گروپ در کمپ باقی ماندند.
الکساندر گوکوف و سرگی گلازونوف تصمیم گرفتند که قله را فتح کنند. حین برگشت با مشکلات مواجه شدند، آنها مجبور شدند که غذا و تجهیزات خود را رها کنند، اما بعداً گوکوف خبر داد که همراه اش از تناب خطا خوده، کشته شده است و خودش در یک سنگ کلان قرار و به کمک نیاز دارد. در هفته گذشته بنا بر مشکلات جوی هلیکوپتر نتوانست به محل واقعه پرواز نماید تا شهروند روسی را نجات بدهد.
اوچنکوف خبر داد که روز دو شنبه پیلوت های پاکستانی سه بار سعی ورزیدند به محل که گوکوف قرار دارد، نشست نمایند، اما نتوانستند. کوهنور روسی در قله ای به ارتفاع 6200 متر و ابر ها در ارتفاع 5000 قرار دارد.
وی افزود: "بعد از شرکت شخص سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه، مقامات پاکستان عاجل در جریان یک روز به پیلوت روسی اجازه پرواز و عملیات نجاتدهی را دادند. تا جائیکه من در حافظه دارم، اولین بار است که پاکستان به ما اجازه داده است تا با استفاده از هلیکوپتر نظامی خودشان کوهنورد روسی را در کوه های پاکستان جستجو نماید».
گفته میشود که شام امروز دو شنبه پیلوت روسی با دو تن از نجاتدهندگان روسی به محل واقعه پرواز می نمایند. آنها تجارب زیاد نجاتدهی در قله های قفقاز را دارند. نجاتدهندگان در چنین عملیات از تناب 60 متری به محلات بسیار مشکل کوه های بلند استفاده می نمایند.
شاید در حدود 10-15 نفر نجاتدهی در جهان وجود داشته باشد که می توانند از چنین تکنالوژی استفاده نمایند. زیرا در چنین ارتفاعات با تناب انسان وارخطا میشود، در نتیجه تناب این طرف و آنطرف می چرخد و برای پیلوت مشکلات ایجاد میگردد که هلیکوپتر را ثابت در هوا حفظ نماید تا نجاتدهنده صحت و سالم بماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала