وعده برندۀ انتخابات پاکستان بر برقراری صلح در افغانستان

© AP Photo / B.K. Bangashوعده برندۀ انتخابات پاکستان بر برقراری صلح در افغانستان
وعده برندۀ انتخابات پاکستان بر برقراری صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران خان، رهبر حزب برندۀ انتخابات پارلمانی در پاکستان، وعده سپرده است که روابط با افغانستان را بهبود خواهد بخشید.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان گفته است: افغانستان تنها کشوری‌ است که بیشتر از همه در کار مبارزه با تروریزم صدمه دیده است؛ ما خواهان روابط بهتر با افغانستان استیم و به تلاش‌های خود برای برقراری صلح در این کشور، ادامه می‌دهیم.

قبل از این، عمران خان از پيشنهاد صلح حکومت افغانستان حمايت کرده بود.

درخبرنامه‌اى که از سوى حزب تحريک انصاف پاکستان به نشر رسيده، آمده بود که عمران خان رهبر اين حزب، در صحبت تلفونی با حضرت عمر زاخيلوال، سفير و نمايندۀ خاص رييس جمهور افغانستان در اسلام آباد، از پيشنهاد رييس جمهور افغانستان به طالبان استقبال کرده است.

در همین حال، شماری از فعالان رسانه‌یی افغانستان به پیروزی عمران خان خوشبین نیستند. مصدق پارسا، روزنامه‌نگار اهل افغانستان نوشته است: «با یاد بیاوریم که عمران خان چندین بار تروریستان طالب را با جهاد خواندن جنگ آن‌ها حمایت کرد. نمی‌توان به پیروزی او خوشبین بود، هرچند او وعدۀ بهبود روابط با افغانستان را داد، اما سخت است که باور کنیم یک مقام پاکستانی قولش را نمی‌شکند».

عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، امروز با نشر یک پیام ویدیویی از پیروزی خود در انتخابات سراسری پاکستان خبر داد.

عمران خوان در مورد روابط کشورش با هند و تنش موجود میان دو کشور گفت اگر هند یک قدم بردارد ما دو گام بر خواهیم داشت.

وی خطاب به مردم پاکستان بیان کرد: من به شما تعهد می‌سپارم که همان عمران خانی باشم که از دارایی‌های شما حفاظت خواهد کرد و سیستم حکومتی آریستوکراسی (اشرافی) را تغییر خواهد داد.

رهبر حزب تحریک انصاف، انتخابات سراسری پاکستان را یکی از عادلانه‌ترین و آزادانه‌ترین انتخابات‌های برگزار شده در این کشور توصیف کرد و گفت آمادگی بررسی ادعاهای مربوط به تقلب در انتخابات را دارد.

بر بنیاد ارقام ارایه شده از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدان حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان از ۲۷۲ حوزه انتخاباتی، در ۱۱۳حوزه پیشتاز می‌باشد.

حزب مسلم لیگ شاخه نواز در ۶۶ حوزه انتخاباتی تا کنون پیشتاز بوده در حالیکه حزب مردم پاکستان به رهبری پسر بینظر بوتو، صدراعظم پیشین این کشور در ۳۹ حوزه انتخاباتی پیشتاز می‌باشد.

یک مقام کمیسیون انتخابات پاکستان به خبرگزاری رویترز گفت که اعلام نتایج نهایی انتخابات به دلایل فنی به تاخیر افتاده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала