اردوی امریکا: درمورد حمله هوایی در کندز تحقیق می‌کنیم

© US Air Forceاردوی امریکا: درمورد حمله هوایی در کندز تحقیق می‌کنیم
اردوی امریکا: درمورد حمله هوایی در کندز تحقیق می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوی امریکا اعلام کرده است که درمورد حمله هوایی هفته گذشته در ولایت کندز افغانستان که در نتیجه آن چندین تن از افراد ملکی جان باخته اند، تحقیق می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دفتر مطبوعاتی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان روز چهارشنبه، 25 جولای با نشر یک خبرنامه از آغاز تحقیقات درمورد حمله هوایی هفته گذشته در ولایت کندز که در نتیجه آن 14 تن از باشندگان ملکی به شمول زنان و کودکان جان باخته اند، خبر داده است.

هفته گذشته مقامات نظامی افغانستان با تایید تلفات ملکی در نتیجه عملیات نظامی تاریخ 19 جولای توسط نیروهای امنیتی افغان با حمایت نیروهای هوایی امریکا، اعلام نموده بود که دلایل این تلفات مشخص نشده است.

تلفات ملکی در نتیجه بمباران نیروهای خارجی در کندز - اسپوتنیک افغانستان
حملات هوائی ائتلاف در کندز جان 28 تن ملکی را گرفت

همچنان نیروهای امریکا طی یک خبرنامه دیگر، اجرای عملیات هوایی هفته گذشته نیروهای امریکایی را تایید نموده بود اما در خبرنامه گفته شده بود که نشانه‌یی از تلفات ملکی در نتیجه این عملیات دیده نشده است.

اما مارتین اودونیل، سخنگوی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان با اشاره به اینکه تحقیقات درمورد این عملیات جریان دارد، گفته است: " هرچند تحقیقات قوای افغانستان، اندکی پس از این حملات روشن ساخت که نشانه‌ای از تلفات ملکی دیده نمی‌شود، اما ما این رویداد و ادعاهای پس از آن را تحقیق می‌کنیم".

در ادامه خبرنامه آمده است: "نیروهای امریکایی در افغانستان تمام ادعاها درمورد تلفات ملکی را جدی پیگیری می‌کنند و یکجا با حکومت افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کار می‌کنند تا واقعیت‌های این حادثه را مشخص سازند".

قابل ذکر است که هفته گذشته در نتیجه حملات هوایی نیروهای امریکایی در منطقه خلازی ولسوالی چهاردره ولایت کندز دست کم 28 تن که اکثر آنان زنان و‌اطفال هستند، جان های شان را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала