فرستادن نیروهای ویژه امارات متحده عربی به افغانستان

© AP Photo / Manish Swarupفرستادن نیروهای ویژه امارات متحده عربی به افغانستان
فرستادن نیروهای ویژه امارات متحده عربی به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفته است که امارات متحده عربی می‌خواهد نیروهای ویژه‌اش را برای جنگ با داعش به افغانستان بفرستد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال جان نیکلسن، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان که روز دوشنبه (1 اسد) در یک نشست خبری مشترک با جنرال جوزف ووتل، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش امریکا، این موضوع را بیان داشت.

حدود دو ماه پیش نیز جنرال نیکلسن از درخواست امارات متحده عربی و قطر برای فرستادن نیروهای نظامی به افغانستان سخن گفته بود.

این در حالیست که به تاریخ 15 جوزای سال جاری شورای امنیت ملی افغانستان با نشر یک خبرنامه خبر داده بود که در نشست این شورا "پیشنهاد امارات متحده عربی برای اعزام نیرو" به افغانستان، تایید شده است. در خبرنامه شورای امنیت از تعداد این نیروها و زمان آمدن آنها به افغانستان چیزی گفته نشده بود.

جنرال نیکلسن گروه داعش* را یک گروه خطرناک خوانده تاکید کرد که این گروه در افغانستان جایی ندارد.

همچنان جنرال جوزف ووتل که به تازگی به کابل آمده است، در این نشست خبری درمورد چگونگی آمدن جنگجویان داعش از عراق و سوریه به افغانستان گفت: "آمدن داعش از عراق و سوریه شاید ممکن باشد، اما ما شاهد انتقال گسترده جنگجویان داعش و جابجا شدن آنها در افغانستان نبوده ایم".

*داعش — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала