M4A1 امریکایی توانایی رقابت با کلاشینکوف را ندارد

© AP Photo / Vladimir VyatkinM4A1 امریکایی توانایی رقابت با کلاشینکوف را ندارد
M4A1 امریکایی توانایی رقابت با کلاشینکوف را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از لحاظ پایداری،سادگی و قابلیت اطمینان،کلاشنیکوف همیشه در جایگاه بهتری نسبت به M4A1 در سراسر جهان قرار دارد.

بنای یادبود میخائیل کلاشینکوف در مسکو رونمایی شد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
بنای یادبود میخائیل کلاشینکوف در مسکو رونمایی شد + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، از دیدی بسیاری کلاشنیکوف اتومات ساخت روسیه که اغلب با نام کلاشینکوف و یا ساده تر کلاش نامیده می شود، یکی از بهترین جنگ افزارهای ساخته شده در دنیاست که بسیاری از کشورهای جهان آن را در خدمت دارند.

برای بسیاری این پرسش مطرح میشود، چه تفاوت ها و شباهت هایی بین ماشین آلات جنگی روسیه و ایالات متحده وجود دارد که باعث می شود آن ها قابل رقابت باهم نباشند.

کلاشنیکوف برای نخستین بار توسط طراح مشهور میخائیل کلاشنیکوف طراحی و در سال 1949  به خدمت گرفته شد. نخستین مدل تولیدی AK-47 نامگذاری شد.

کلاشنیکوف پس از تولید به موفقیت چشمگیری در زمان خود، نه تنها در اتحاد جماهیر شوروی، بلکه در سراسر جهان دست یافت.این موفقیت مدیون طراحی ساده و قابل اعتماد کلاشنیکوف است.

مدرنترین کلاشنیکوف АК-12 است که توسط ولادیمیر زلوبین، طراح روسی اسلحه های کوچک در سال 2011 توسعه یافت. АК-12قابلیت شلیک 650 گلوله در دقیقه را دارد و دارای برد 1000 متر است.

M4A1 امریکایی بر پایه M16 طراحی شد و در سال 1994 به بهره برداری رسید و تا کنون تقریبا بدون تغییر مانده است.این سلاح قادر به شلیک 700 تا 1025 گلوله در دقیقه و دارای برد 600 متر است.

M4A1 در مقایسه با کلاشنیکوف تعداد گلوله بیشتری را در دقیقه شلیک می کند ولی دارای برد کمتری با اختلاف 400 متر است.

از لحاظ پایداری، سادگی و قابلیت اطمینان،کلاشنیکوف همیشه در جایگاه بهتری نسبت به M4A1 در سراسر جهان قرار  دارد. حتی نیروهای امریکایی نیز به نامناسب بودن این سلاح در حین عملیات های دشوار اذعان دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала