ساعت دقیق ورود جنرال دوستم به کابل اعلام شد

© Photo / FVP Afghanistan / FVP Afghanistanساعت دقیق ورود جنرال دوستم به کابل اعلام شد
ساعت دقیق ورود جنرال دوستم به کابل اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور مردم ولایت کندز در مجلس سنا و عضو ارشد حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان می‌گوید که هواپیمای حامل جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری ساعت چهار بعد از ظهر فردا یکشنبه به فرودگاه بین المللی حامد کرزی در شهر کابل نشست می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، آقای عبدالله قرلق گفت که شماری از مشاورین رئیس‌جمهور غنی، اعضای برجسته حزب جنبش ملی و برخی از مقام‌های دیگر حکومتی آقای دوستم را از ترکیه تا کابل همراهی می‌کنند و آمادگی‌های کامل در شهر کابل نیز از سوی حکومت و هواداران آقای دوستم گرفته شده است.
این عضو برجستۀ حزب جنبش گفت که قرار است فردا معاون اول ریاست جمهوری از میدان هوایی به دفتر کاری اش(معاونیت اول ریاست جمهوری) برگردد.
به باور قرلق، موضوع رهایی نظام الدین قیصاری نیز به حضور معاون اول ریاست جمهوری در روزهای آینده مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
در همین حال حکومت افغانستان نیز امروز تائید کرد که آقای دوستم فردا به کابل بر می‌گردد.
هارون چخانسوی، سخنگوی ریاست جمهوری در یک نشست خبری امروز در کابل گفت که آقای دوستم فردا به کشور بر می‌گردد اما کار روی دوسیه جنجالی او با احمد ایشچی هنوز جریان دارد.
جنرال دوستم در ماه می سال 2017 افغانستان را به قصد ترکیه ترک نمود.

حکومت فردا به گونۀ ویژه از برگشت جنرال دوستم استقبال خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
حکومت فردا به گونۀ ویژه از برگشت جنرال دوستم استقبال خواهد کرد

معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان پس از شش ماه در پی اتهامات بازداشت غیرقانونی و اتهام تجاوز به احمد ایشچی حریف سیاسی خود، در ماه می سال 2017 به بهانه معالجه افغانستان را به قصد ترکیه ترک کرد.
مقامات افغانستان در سال 2016 تحقیقات را در مورد تجاوز دوستم بر احمد ایشچی را آغاز کردند، اما دوستم را مورد اتهام قرار ندادند و اظهارات وی را نیز نگرفتند.
برخی عدم اقدام دولت علیه دوستم را به دلیل ترس از ایجاد ناامنی‌ توسط شبه‌نظامیان مسلح وفادار به دوستم می‌دانند.
عبدالرشید فرزند محمد رحیم بای در سال 1334 در ولسوالی خـواجـه دوکـوه شــبرغـان مربـوط ولایـــت جـوزجان، در یک خانواده دهقان از ملیت ازبک متولد گردیده است.
وی در زادگـــاهش آمـــوزش های ابتـدائیـه را تا صـــنف شـــشم ادامــه داد ولـی به دلیــــل مشـــکلات اقتـصـادی از ادامه تحـصـیل بـاز ماند و در کــنـار پـــدر به کار دهقــانی روی آورد تا دست پدر را گرفته و خانواده اش را کمک کرده باشد.
عبدالرشید دوستم در سال 1371 حزب حنبش ملی اسلامی افغانستان را بنیاد گذاشت و در شمال کشور نظام و آرامش تمامی را برقرار کرد و به صد ها هزار آواره کابل که عمدتاً روشنفکران و کا رکنان دولت بودند و به شمال کشور متواری شده بودند، جا و کار داد تا در آن جا زنده گی کنند.
او در کار زار مبارزه با طالبان و القاعده نیز کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت و نیرو های او بار دیگر بساط طالبان را از شمال کشور برچید و در امر آزادی افغانستان از چنگ طالبان نقش بسیار برازنده را ایفا کرد.
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، به عنوان یک شخصیت مردمی و ملی کشور، در رویدادهای سه دهه اخیر در افغانستان نقشی تعیین کننده دارد.
در انتخابات دوره سوم ریاست جمهوری به عنوان معاون اول ریاست جمهوری از داکتر اشرف غنی حمایت کرد وسبب پیروزی اش گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала