نمایندگان کنگرس امریکا قصد سفر به روسیه دارند

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisکانگرس امریکا
کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در امریکا: بعد از سفر اخیر نمایندگان کنگرس و سنای امریکا به روسیه، عده دیگری از همتایان آنها نیز قصد دارند به مسکو سفر کنند.

به گزراش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده از آمادگی عده دیگری از نمایندگان کنگره امریکا برای سفر به روسیه خبر داد.

عضو کانگرس امریکا: روسیه با امریکا در افغانستان همکاری کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو کانگرس امریکا: روسیه با امریکا در افغانستان همکاری کند
آنتونوف در سخنرانی امروز خود در کلوب مباحثاتی «والدای» در مسکو گفت: «چندی قبل یک هیئت امریکایی که به روسیه سفر نموده بودند. حالا من در جریان هستم که همتایان آنها نیز قصد دارند بار دیگر به مسکو بیایند. البته من نمی خواهم امروز نام افراد و هدف آنها را اعلام کنم».
سفیر روسیه همچنین یادآور شد که روسه و امریکا دارای توان بالقوه زیادی برای همکاری در زمینه ثبات استراتیژی هستند. به گفته وی، روسای جمهوری دو کشور در جریان دیدار خود در هلسینکی مسائل مربوط به ثبات استراتیژیکی و از جمله مسئله خلع سلاح هستوی را نیز مورد بررسی قرار دادند و بسیار مهم است که بپذیریم دو کشور باید در این زمینه همکاری متقابل داشته باشند.
آنتونوف همچنین اعلام کرد، وزارت امور خارجه امریکا تلاش می‌کند تا کشورهای دیگر را از همکاری‌های تخنیکی-نظامی با روسیه باز دارد و این اقدام را آشکارا انجام میدهند.
وی افزود: «امریکا تلاش می‌کنند تا به منافع روسیه ضربه زیادی وارد شود. ببینید، آشکارا چه تبغلیفات منفی را در ارتباط فروش راکت اس-400 به ترکیه به راه انداخته اند. مباحثات جدی با سایر خریداران تسلیحات نظامی روسیه نیز ادامه دارد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала