پنتاگون به دنبال اثرات انفجار هسته ای توسط هواپیما است

© Photo / U.S. Air Forceپنتاگون به دنبال اثرات انفجار هسته ای توسط هواپیما است
پنتاگون به دنبال اثرات انفجار هسته ای توسط هواپیما است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت تجهزات دفاعی آمریکایی L3 Technologies سیستم های جمع آوری یا کانتینرهای معلق HPACS را برای هواپیماهای حمل و نقل نظامی لاکهید مارتین C-130 هرکول ساخته است. از طریق آن امکان شناسایی اثرات انفجارهای هسته ای در هوا بدست می آید.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش آمریکا در حال حاضر دو هواپیمای Boeing WC-135 Constant Phoenix را در اختیار دارد که با تجهیزاتی برای جمع آوری نمونه های جوی و شناسایی مناطق دارای اشعه رادیو اکتیف فراوان از انها استفاده می شود.
به عنوان مثال، یکی از آنها در پایگاه هوایی Kadena جاپان در جزیره اوکیناوا در سپتامبر سال گذشته مستقر شد و برای پیدا کردن آثار آزمایش های هسته ای که ادعا شده بود از سوی کوریای شمالی سازماندهی شده، مورد استفاده قرار گرفت.
با این حال، در حال حاضر وزارت دفاع ایالات متحده تصمیم گرفته است که یک جفت هواپیما های WC-135 برای نظارت کامل بر فضا و جستجو و ردیابی انفجارهای هسته ای کافی نیست.
بنابراین، به منظور کمک به آنها، تصمیم گرفته شد دو هواپیمای حمل و نقل نظامی C-130H / J با استفاده از سیستم های جمع آوری هوابرد هیدرولیکی تهیه و بکار گرفته شود.
آنها در مواردی که WC-135 در گشت زنی سرگرم باشند،استفاده می شود.
هواپيماي جديد LM-100J كه توليد آن شروع شده قرار است خصوصيات فني پيشرفته C-130J را براي مصارف غيرنظامي از جمله ارسال كمك‌هاي سازمان ملل فراهم مي‌كند. لاکهید سی-۱۳۰ هرکولس كه سالهاست از ساخت آن مي‌گذرد هم چنان يك هواپيماي ترابري نظامي و لجستيك مورد علاقه بسياري از نيروهاي نظامي جهان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала