طالبان حملات انتحاری برشهر ها را متوقف می نماید

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutافراد مسلح طالبان
افراد مسلح طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان: منبعد از حملات انتحاری در خارج از شهر ها استفاده خواهد شد.

اسپوتنیک، روزنامه امریکایی نیویارک تایمز به نقل از ذبیح الله مجاهد سخن‌گوی طالبان گزارش داده بود که این گروه برای نخسیتن بار پس از چند سال جنگ، از حملات بر شهرها و غیر نظامیان خود داری می‌کنند. روزنامه نیوریاک تایمز در گزارش‌اش گفته بود که به جنگ‌جویان این گروه دستور داده شده است تا از حمله در مکان‌های عامه که باعث تلفات غیر نظامیان می‌گردد، خود داری کنند.

طالبان حملات انتحاری در شهرها را ممنوع کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان حملات انتحاری در شهرها را ممنوع کرد
اکنون این گروه گفته است که روزنامه نیویارک تایمز از صحبت های آقای مجاهد تعبیر نادرست کرده و شاید هم قصدا حرف‌های سخن‌گوی طالبان را تحریف کرده است.
در اعلامیه گروه طالبان آمده است که:" حمله به شهرها زمان گیر است. مجاهدین احتیاط زیاد می‌کنند و تلاش می‌کنند که با دقت دشمن را هدف قرار دهند. برای این که در حملات شان به افراد غیر نظامی آسیب نرسد. اجرای حملات در شهرها به یک مقدار زمان نیاز دارد و با عجله این کار نمی‌شود انشاءالله با تشخیص اهداف، حملات شان انجام خواهد شد".
اما ذبیح الله مجاهد گفته است که این روزنامه از او سوال کرده بود که چرا پس از آتش‌بس هیچ حملۀ بزرگی در شهرهای افغانستان این گروه انجام نداده و پاسخ او نیز به خبرنگاران نیویارک تایمز این بوده است که حمله به شهرها زمان‌گیر است و آنها نیز تلاش دارند که اهداف را با دقت شناسایی کنند تا از تلفات به غیر نظامیان جلوگیری شود.
ذبیح الله مجاهد گفته است که طالبان حملات انتحاری را کنار نگذاشته اند و از این شیوه در بیرون از شهرهای افغانستان استفاده خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала