هشدار ریاست اجرائیه از استفادۀ سیاسی از نیروهای کماندو

© REUTERS / Omar Sobhaniهشدار ریاست اجرائیه از استفادۀ سیاسی از نیروهای کماندو
هشدار ریاست اجرائیه از استفادۀ سیاسی از نیروهای کماندو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: "از کماندوها استفاده سیاسی نه، بلکه در آن تصویرهایی که برداشته شده است، کماندو ها اصلاً اشتراک نداشته اند".

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ریاست اجراییۀ در بارۀ استفاده سیاسی از کماندوها واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید که از این نیروها نباید بهره برداری سیاسی شود.
معاون سخن‌گوی رئیس اجراییه هر چند به گونۀ مشخص از کسی نام نمی برد، اما می‌گوید که استفادۀ سیاسی از کماندوها و دیگر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خلاف روحیه ملی این نیروها است و عواقب این کار را خطرناک می داند.
امید میثم معاون سخن‌گوی رئیس اجراییه می گوید: "هرگونه استفاده از نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای منافع شخصی و سیاسی می‌تواند که یک عاقبت بسیار خطرناک داشته باشد و از این دیگر این در تضاد با قوانین نافذه کشور قرار دارد".

نظام الدین قیصاری، نماینده جنرال دوستم در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت دفاع به نشر ویدیوی شکنجه همراهان قیصاری

پیش از این هواداران نظام الدین قیصاری گفته اند که حکومت با بهره برداری از کماندوها آقای قیصاری را همراه با افراد اش باز داشت کردند و به کابل انتقال دادند.
بهره برداری از نیروهای کماندو نگرانی‌های را به همراه شده است.
محمدا گل مجاهد یکی از نظامیان پیشین گفت: "اگر نیروهای کماندو در چنین وظایف کار گرفته شوند، وظیفه اصلی شان که دفاع و حراست از مردم افغانستان است به دور می مانند".
اما وزارت دفاع ملی بهره برداری سیاسی را از نیروهای کماندو ها نمی پذیرد.
محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: "از کماندو ها استفاده سیاسی نه، بل که در آن تصویر هایی که برداشته شده است، کماندو ها اصلا اشتراک نداشته اند".
در هر فصل جنگ کماندوها بار اصلی جنگ را بر دوش کشیده اند و برای زدودن تهدیدهای ضد امنیت شب‌ها و روزهای جنجالی را سپری کرده اند.
این نیروها در واقع اصلی ترین عاملی بوده اند که بخش‌هایی از کشور را از خطر سقوط نجات داده اند، اما مخالفان سیاسی حکومت می‌گویند که حکومت این نیروها را از میدان های نبرد فرا می خواند و در برابر مخالفان سیاسی اش کار گرفته است.
نظام الدین قیصاری همراه با افراد اش سه هفته پیش از فاریاب باز داشت شد و تا هنوز هم برخی از ولایت های شمالی کشور گواه راه پیمایی ها برای رهایی وی استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала