شرط عمده طالبان برای مذاکرات مستقیم با امریکا

© AP Photo / Reza Shirmohammadiشرط عمده طالبان برای مذاکرات مستقیم با امریکا
شرط عمده طالبان برای مذاکرات مستقیم با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آن‌که رییس جمهور امریکا به دیپلماتانش دستور داد تا به دنبال راه‌های مذاکرات مستقیم با گروه طالبان باشند، حالا طالبان نیز می‌گویند که منتظر آغاز گفت‌وگوهای مستقیم به‌طور رسمی با واشنگتن می‌باشند.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از مقام‌های ارشد گروه طالبان در قطر در صحبت با روزنامۀ دیلی تایمز چاپ هند گفته‌است که آنان تا هنوز به‌طور رسمی کدام ‌نامه‌یی را برای آغاز مذاکرات از سوی امریکا دریافت نکرده‌اند.

این مقام گروه طالبان گفته ‌است که به‌خاطر ایجاد فضای اعتماد در بخش مذاکرات صلح با امریکا، واشنگتن باید نام رهبران طالبان را از فهرست سیاه حذف نماید.

گروه طالبان هم‌چنان گفته ‌است که در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و نگرانی‌های ایجاد شده در این بخش نیز با واشنگتن مذاکره می‌نمایند.

این در حالیست که تا هنوز ایالات متحده امریکا دربارۀ این خواست گروه طالبان واکنش نشان نه داده‌ است.

قابل ذکر است که روز گذشته، روزنامۀ نیویارک تایمز به نقل منابعش گزارش داده بود که رییس جمهور امریکا به دیپلمات‌های ارشدش دستور داده تا به دنبال جستجوی راه‌های باشند که منجر به مذاکرات مستقیم با گروه طالبان گردند.

نیویارک تایمز هم‌چنان گزارش داده بود که سفرهای اخیر مقام‌های امریکا به افغانستان و پاکستان نیز به‌خاطر رسیدن به این هدف صورت گرفته بوده‌اند.

در گزارش هم‌چنان آمده بود که روند صلح بین‌الافغانی تا هنوز کدام نتیجۀ مثبت را درپی نداشته‌است.

این در حالیست که تلاش‌های دولت افغانستان در این اواخر به‌خاطر کشانیدن پای گروه طالبان به میز مذاکره افزایش یافته‌است.

از سوی هم گفته می‌شود که دولت افغانستان یک‌بار در ماۀ بعدی سال روان میلادی، دور دوم آتش بس را با گروه طالبان اعلام می‌دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала