چگونه میتوان با نام ترامپ ثروتمند شد؟

© AP Photo / John Locherچگونه میتوان با نام ترامپ ثروتمند شد؟
چگونه میتوان با نام ترامپ ثروتمند شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ از لحظه آغاز کار در مقام ریاست جمهوری پیشبرد سیاست ایکالوژیکی را طوری آغاز نمود که باشندگان کشور پیوسته علیه آن اعتراض میکنند. اما عکس العمل از خارج کاملاً متفاوت ثابت شد.

نشریه «فینیکس» چین می نویسد، آنها به پاس سپاسگذاری تصاویر او را بر کالای خود می چسپاندند. خصلت رئیس جمهور امریکا طوری است که گمان نمیرود که او علیه استفاده تمثال خود در اعلانات بدون تقاضا اعتراض خواهد کرد. طراحان از هر گوشه جهان از این استفاده کردند.

در هفته گذشته خبر جنجال برانگیز با شرکت سکوت پریوایت رئیس اداره حفاظت محیط زیست امریکا که در برابر فشار اجتماعی بعد از جنجال تاب آورده نتوانست و استعفا داد، نشر گردید. ولی اندکی قبل از آن که او استعفای خود را اعلام نماید، اداره مذکور یک فیصله مهم تصویب نمود: ممنوعیت بر استفاده از محصولات نو ازبست (سنگ ریشه) لغو گردد و ارزیابی مجدد آن انجام شود. این فیصله از طرف رئیس جمهور منظور گردیده است.

قبلاً ازبست ماده مورد استفاده وسیع در ساختمان بود، زیرا این ماده مقاوم خوب حرارتی و عایق است. ولی، بعد از آنکه معلوم گردید که این ماده میتواند باعث اسبیستوز گردد و حتی به بروز مرض سرطان منجر شده میتواند، در بسیاری کشورها استفاده از آن ممنوع شد. وقتیکه امریکا ممنوعیت بر استفاده از ازبست را لغو کرد، کمپنی روسی «اورال ازبست» نفس راحت کشید.

© Sputnik / Э. Котляков /  مراجعه به بانک تصاویر ازبست-سنگ ریشه
ازبست-سنگ ریشه - اسپوتنیک افغانستان
ازبست-سنگ ریشه

قبلاً برازیل صادرکننده عمده ازبست به امریکا بود، ولی در سال 2017 این کشور یکجا با 60 کشور دیگر بر واردات ازبست ممنوعیت وضع کرد و حالا روسیه به منبع عمده واردات ازبست مبدل گشته است.

کمپنی روسی «اورال ازبست» خوشی خود را از فیصله اخیر اداره حفاظت محیط زیست امریکا پنهان نمی کند و بر بوری های ازبست تصویر ترامپ را با این نوشته:«توسط دونالد ترامپ — 45-مین رئیس جمهور امریکا — اجازه داده شده» چاپ کرده است. در صفحه «اورال ازبست» در Facebook تصویر بوری نو محصول با تصویر ترامپ و همچنان نوشته «ترامپ طرفدار ماست» جابجا شده است. رئیس جمهور امریکا در سال 2012 در تویتیر نوشته بود که اگر ما استفاده از ازبست در ساختمان متوقف نمی ساختیم، عمارت های مرکز تجارت جهانی در 11 سپتمبر تخریب نمی شدند.

کامبینات غنی سازی ازبست اورال در شهر ازبست ولایت سویردلوفسک قرار دارد که نسبت مریضی، ناشی از این ماده، این شهر را« شهر در حال مردن» نامیده است.

چگونه میتوان به کمک ترامپ پول کمایی کرد؟

ترامپ اولین رئیس جمهور امریکا است که علامت تجارتی خود با نوشته «ترامپ» ثبت کرده است. چنین کالاها در همه جا فروخته میشوند و خصلت متناقض رئیس جمهور تا اندازه زیادی به این امر مساعدت نموده است. از بی نظیربودن ترامپ بسیاری ها با تجارت بنام او پول های خوب بدست آورده اند.

در سال 2016، چند ماه قبل از آنکه ترامپ رسماً به مقام ریاست جمهوری نامزد شد، منجر 27 ساله پاکت های پلاستیکی برای جمع آوری مواد فضله سگ ها با تصویر ترامپ را با سرمایه گذاری مبلغ 800 دالر تولید نمود و بدینوسیله تنفر خود را از او نشان داد. در نتیجه او 150 هزار دالر از مدرک فروش پاکت ها بدست آورد. او در مصاحبه با تلویزیون CNBC گفت:« در زندگی فکر کرده نمی توانستم که میتوانم به این ترتیب بزنس خود را راه اندازی نمایم. اگر راست گفت، ترامپ — اصلاً هیچ است. از برکت پاکت های من، مردم میتوانند، با جمع آوری مواد فضله سگ های شان، یک نوع آرامش خاطر کسب نمایند».

بر «آیفون پوتین» که در سال 2014 کمپنی ایتالوی Caviar ساخته بود، در سال 2016 یک آیفون دیگر، با تصویر رئیس جمهور ترامپ افزوده شد. تیلفون با تصویر ترامپ و شعار ماقبل انتخاباتی آو در روی دیگر به بازار عرضه شد. بهای آن 3082 دالر می باشد. نمایندگان کمپنی Caviar گفتند که تمام مساعی شان را بخرج میدهند، تا «تیلفون با تصویر ترامپ» به دست ترامپ برسد». کمپنی Business Insider، به نوبه خود، اعلام داشته که «این امید احمقانه خواهد بود که رهبران امریکا و روسیه با تیلفون های با تصاویر شان به همدیگر زنگ خواهند زد».

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر ازبست-سنگ ریشه
ازبست-سنگ ریشه - اسپوتنیک افغانستان
ازبست-سنگ ریشه

چند نوشته او در تویتیر کافی است، تا بر نام ترامپ پول کمایی کرد. حتی در سخنان سپاسگذاری او گفته شده بود:«بدون تویتیر من کسی که حالا هستم، نمی بودم».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала