شام آخر مرد یخی پنج‌هزار ساله+عکس

© Flickr / OetziTheIcemanشام آخر مرد یخی پنج‌هزار ساله+عکس
شام آخر مرد یخی پنج‌هزار ساله+عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان به رهبری مرکز تحقیقات ایتالیایی با تجزیه و تحلیل محتویات معده مرد مومیایی 5300 ساله اوتسی مرد یخی، را انجام دادند و دانشمندان قادر به دریافت و تعیین آخرین غذای او شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Current Biology، گروهی از دانشمندان به رهبری مرکز تحقیقات ایتالیایی "Eurac Research" با تجزیه و تحلیل محتویات معده مرد مومیایی 5300 ساله اوتسی را انجام دادند و قادر به دریافت و تعیین آخرین غذای این مرد یخی شدند.
این دانشمندان با استفاده از روش‌های میکروسکوپی توانستند که در بدن این مرد اوتسی بقایای سرخس سمی، گوشت بز (تازه یا قاق شده)، گوشت آهو و غلات (گندم) شناسایی کنند.
دانشمندان گفته اند که این مرد اوتسی ظاهراً یک رژیم غذایی با محتوای چربی زیادی داشته است که 46درصد از چربی حیوانات در معده این مرد دیده شده است به نظر دانشمندان انتخاب همچو غذا نیاز به انرژی مداوم برای شکار است.

این دانشمندان گفته اند که آخرین غذای که این مرد خورده است 30 دقیقه تا 2 ساعت قبل از مرگ او بوده است به گفته دانشمندان احتمالاً این مرد در سن 45 سالگی در یک جنگ 2 روزه با دیگر از افراد دوره وی فوت کرده است.
گفتنی است که اوتسی، مردِ یخی یا مرد سیمیلائون نام‌های امروزی مومیایی طبیعی خوب به‌جاماندهٔ مردی‌است که قدمتی 5300 ساله دارد.
این پیکر یخ‌زده در 1991 در یخ‌رود شنالشتال در کوه‌های آلپ اوتسال در نزدیکی هاوبسلابیوخ در سرحد میان اتریش و ایتالیا یافت‌شد. نام او را از اوتسال همان منطقه‌ای که وی را یافتند گرفته‌‌شده‌ است. او کهن‌ترین مومیایی طبیعی یافت‌شده در اروپا است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала