ارگ خواستار بررسی جدی چگونگی دستگیری محافظین قیصاری شد

© Photo / ARG / ARGارگ خواستار بررسی جدی چگونگی دستگیری محافظین قیصاری شد
ارگ خواستار بررسی جدی چگونگی دستگیری محافظین قیصاری شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری افغانستان در رابطه به تصاویر منتشر شده در مورد چگونگی بازداشت محافظین نظام‌الدین قیصاری، فرمانده پیشین پولیس شهرستان قیصار ولایت فاریاب، دستور داده تا تحقیقات جدی و همه‌جانبه در زودترین فرصت در این مورد صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه، در تصاویری که از چگونگی دستگیری محافظین نظام‌الدین قیصاری در صفحات اجتماعی دست به دست می‌شود، نیروهای ارتش افغانستان دست و پاهای این محافظین را بسته و با لگد به سر، گردن و سینه آن‌ها می‌زند.
در یک بیانیه ارگ ریاست جمهوری در این مورد، آمده است: "حکومت هرنوع رفتار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را که در مغایرت با اصول و قوانین نافذۀ کشور باشد، به هیچ وجه قابل قبول نمی‌داند و تصریح می‌دارد که مشکلات به وجودآمده نتیجه‌ی رویه‌ی غیراصولی و غیر حرفه‌ای افراد می‌باشد، نه مشکل در کلیت نظام دفاعی و امنیتی کشور و افراد خاطی باید رفتارشا‌نرا مطابق به قوانین نافذۀ کشور عیار نموده و مسوول قرار گیرند".

رئیس‌جمهور غنی در رابطه به تصاویر نشرشده از بازداشت‌شد‌گان در ولایت فاریاب و نیز واردشدن تلفات به افراد ملکی طی عملیات نظامی در ولایات پکتیا و ننگرهار، به ارگان‌های مربوطه هدایت داد تا تحقیقات جدی و همه‌جانبه را دراین زمینه به زودترین فرصت ممکن انجام داده، افراد مسوول را شناسایی و گزارش و پیشنهادات‌شان‌را با سرقوماندانی اعلی شریک نمایند.
وی دستور داده است: نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با تطبیق تمام طرزالعمل‌ها و اجراآت قانونی، باید تدابیر جدی را برای تکرار نشدن چنین مواردی روی‌دست گیرند و مکلف‌اند تا در روشنایی احکام و ارزش‌های دین مبین اسلام، قوانین نافذه کشور، ارزش‌های حقوق بشری و موازین انسانی، رفتار کنند. این در حالی است که محمداشرف غنی، رئیس ‌جمهوری افغانستان امروز شنبه(23 سرطان) از طریق ویدیوکنفرانس با مسئولین سکتور امنیتی و مسئولین محلی ولایت فاریاب صحبت کرد و وضعیت امنیتی آن ولایت را مورد بررسی قرار داد.

یادآوری می‌کنیم که هزاران تن از هواداران جنرال دوستم، برای دوازدهمین روز در اعتراض به بازداشت نظام‌الدین قیصاری به خیابان‌های شبرغان ریخته و شعارهای ضدحکومتی سردادند. آن‌ها از جامعۀ جهانی می‌خواهند تا با فرستادن یک هیئت حقیقت‌یاب و بی‌طرف، موضوع دستگیری نظام‌الدین قیصاری را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و زمینه را برای بازگشت جنرال عبدالرشید دوستم به کشور فراهم سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала