شیخان با پوتین لیموزین های باشکوه جهت تعویض میرسیدس خواهند ساخت

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر شیخان با پوتین لیموزین های باشکوه جهت تعویض میرسیدس خواهند ساخت
شیخان با پوتین لیموزین های باشکوه جهت تعویض میرسیدس خواهند ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین هنگام مراسم تحلیف نوبتی خود در ماه می جهان را با عمل غیرمنتظره حیران ساخت: چند متر از مقر او در کاخ سنا تا سالون اندرییف در کاخ بزرگ کرملین او در لیموزین سنگین وزن و باشکوه آمد که خودکفایی کشور را نشان میداد – چون آن در روسیه ساخته شده بود.

اندری بالین (Andre Ballin) در نشریه «Der Standard» اتریش در ادامه می نویسد، این موتر که سازندگان صنایع موترسازی بنام «موکب» یاد نموده، باید به مایه نو غرور صنایع موترسازی روسیه مبدل گردد. خود پروژه بنام  -Aurus  — کلمه لاتینی aurum — «طلا» و Russia «روسیه»، مسمی شده است.

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر شیخان با پوتین لیموزین های باشکوه جهت تعویض میرسیدس خواهند ساخت
شیخان با پوتین لیموزین های باشکوه جهت تعویض میرسیدس خواهند ساخت - اسپوتنیک افغانستان
شیخان با پوتین لیموزین های باشکوه جهت تعویض میرسیدس خواهند ساخت

بیزنس با منفعت برای «دایملیر»

در 25 سال اخیر روسای جمهوری روسیه عمده تاً از لیموزین های زرهی نوع «میرسیدس» استفاده میکردند، تا خود را از یک نقطه به نقطه دیگر برسانند. این کار بیزنس در روسیه را برای «دایملیر» بسیار جالب می ساخت. با تفاوت از امریکا، جای که کانسرن در سال 2010 به جبران نمودن خساره به اندازه 185 میلیون دالر محکوم شده بود، در روسیه کار آن همچنان ادامه داشت.

نه تنها «گراج خاص»، پارک موترهای کرملین از سال 1921 به این نام یاد میشود، بلکه ادارات زیادی دیگر فعالانه موترهای «میرسیدس» حتی بعد از آن خریداری میکردند، وقتیکه در سال 2016 به کارمندان نسبتاً پائین رتبه خریداری موترهای ممنوع ساخته شد که بهای آنها از 35 هزار یورو بیشتر بود. در عین حال، طراحان روسیه از سال 2013 مصروف ساختن لیموزین خودی کلاس «لکس» بودند که شایسته وارثت «چایکا» و «زیل های» شوروی باشد.

پول های خودی کفایت نمیکرد

این پروژه را انستیتوت علمی-تحقیقاتی موتر و انجن موتری مسکو رهبری میکند. در تولید برعلاوه کمپنی موترسازی «سولاریس» روسیه نیز شرکت دارد. این کمپنی برعلاوه ساختن جیپ های «واز» کار مونتاژ موترهای کمپنی های خارجی، مانند «فورد»، «تویوتا»، «مازدا» و «ایسوزو» نیز پیش می برد. تا سال 2017 در پروژه Aurus مبلغ 4،1 میلیارد روبل (170 میلیون یورو) سرمایه گذاری شده بود. اما برای تولید مسلسل لیموزین های ریاست جمهوری این پول ناکافی ثابت شد، از همینرو پیشنهاد از جانب امارات متحده عربی بسیار به موقع بود: فوند دفاع، امنیت و انکشاف کمپنی دولتی «توازون گروپ» (Tawazun Group) سهم را در این پروژه خرید.

© Sputnik / Michail Klimentjew /  مراجعه به بانک تصاویر شیخان با پوتین لیموزین های باشکوه جهت تعویض میرسیدس خواهند ساخت
شیخان با پوتین لیموزین های باشکوه جهت تعویض میرسیدس خواهند ساخت - اسپوتنیک افغانستان
شیخان با پوتین لیموزین های باشکوه جهت تعویض میرسیدس خواهند ساخت

موافقت نامه مربوطه راجع به نیات را وزیر امور خارجه امارات متحده عربی عبدالله بن زاید آل نهیان و دینیس مانتوروف وزیر صنایع و تجارت روسیه در کازان امضا کردند. هولدینگ از امارات در بدل مبلغ 110 میلیون یورو باید در حدود 30% Aurus دریافت کند. مانتوروف گفت:«سرمایه گذاری جهت طراحی و تولید موترهای کلاس «لکس» استفاده ملکی تحت علامت نو Aurus و همچنان خط موترهای معاصر حفاظتی استفاده خواهد شد».

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoآیا روسیه از عهده وظایف انکشافی برخواهد آمد؟
آیا روسیه از عهده وظایف انکشافی برخواهد آمد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا روسیه از عهده وظایف انکشافی برخواهد آمد؟

برعلاوه لیموزین های حکومتی مارک Aurus در آینده لیموزین های بیزنس-کلاس برای متشبیثین، مینی بس ها و جیپ ها نیز ساخته خواهند شد. طوریکه مانتوروف خبر داد، لیموزین ها 140 هزار یورو و بالاتر از آن ارزش خواهند داشت. آغاز تولید مسلسل کوچک — از 200 تا 230 موتر — در سال 2019 پلان شده، اما در صورت تقاضای بلند ظرفیت های اضافی — در اولیانوفسک در کرانه دریای والگا و جمهوری تاتارستان — بکار گرفته خواهند شد. در عین حال تولید در کارخانه «میرسیدس» در ولایت مسکو نیز آغاز خواهد شد. «دایملیر» میخواهد در این موسسه اعمارشده به مبلغ 300 میلیون یورو در حدود 25 هزار لیموزین E-کلاس و جیپ ها تولید کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала